úterý 12. července 2016

Neboj se... první pokus o recenzi

Na knihu Neboj se mě přivedla kamarádka. Nalákala mě svým obsahem, a musela jsem si ji přečíst také.




Série: Bobby Dodge (7)
Originální název : Fear nothing
Rok vydání: 2015, 1. vydání originálu 2014
Počet stran: 368
Nakladatelství: Knižní klub



     Detektivka D.D Warenová je přivolána na místo činu.Obětí je mladá žena kůže, nalezena v posteli, s růží na břiše. Na nočním stolku jsou položena pouta a šampaňské. Co se tady stalo a kdo za tím stojí? D.D zůstane ještě dlouho poté, co její kolegové odejdou domů a to je její chyba. D.D se budí v bolestech a na nic z osudné noci si nevzpomíná. Spadla, nebo ji někdo schodil? ¨

    Psycholožka Adeline má novou pacientku, detektivku s avulzní zlomeninou humeru, jednou z nejbolestivějších. Adeline svým pacientům pomáhá se zvládáním bolesti, ona sama však bolest cítit nemůže. Případ ženy stažené z kůže je příliš podobný činům Adelinina mrtvého otce. Má psycholožka s vraždou něco společného? Nebo za činy stojí její vě vězení zavřená sestra?
 
   Netrvá dlouho a objeví se další mrtvola, stejná technika vraždy, stejné nalezené suvenýry. Vrah však stále není k nalezení, může jím být kdokoli.

   Příběh mě vtáhl do děje hned na začátku. Asi od poloviny knihy jsem začala mít tušení, kdo je asi vrah, ale jistá jsem si byla až téměř na konci. Autorka dává čtenáři stále nové možnosti, kdo by vrahem mohl být, na každého spadá podezření.

   Kniha je psána hned ze tří pohledů. Adelinina, psaného v první osobě, prolínajícího minulost s přítomností, částech s D.D a v poslední řadě krátké kapitoly s vrahem, které jsou spíše takovými vsuvkami.

   V knize se dozvíte také informace o Adelinině poruše, o které by si mnozí mohli myslet, že je výhodou, opak je však pravdou. Neboj se mě bavilo od první do poslední stránky, od Lisy si určitě přečtu i další knížky.

Budu ráda za každý komentář, ať už kladný nebo kritiku, alespoň budu vědět, co mám v recenzi dobře, či co špatně.
 






4 komentáře:

  1. Detektivky mám hrozně moc ráda, byť jich moc nevlastním. Občas mě ale štve to, že nikdy nepoznám vraha. :D Co mi chybí?

    Myslím si, že se ti recenze povedla.

    S pozdravem
    Jennifer Moonenc
    www.jennifermoonenc.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Já někdy vůbec netušim, kdo by mohl být vrah :D Děkuju :) jdu se podívat na tvůj blog :)

    OdpovědětVymazat
  3. Četla si něco od spisovatele jménem Jo Nesbo? Pokud ne, tak doporučuji. Ale je už tak známej, že je dost možné, že si s ním již měla tu čest. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Zatim jsem od něj nečetla nic, ale mam to v plánu :) Jenže je tolik knížek a tak málo času na ně, že jsem se k němu zatim nedostala, ale určitě si od něj někdy něco přečtu, třeba tenhle rok už se na něj dostanu. :)

    OdpovědětVymazat

Za komentáře děkuji, jsem ráda za každou vaši odezvu :)