neděle 11. června 2017

Recenze-Sedmilhářky(Berenika Kohoutová, Marika Šoposká)


Hledáte-li knihu se zajímavým dějem, která vás zaujme, Sedmilhářkám se vyhněte. Zmíněná kniha je pouze sbírkou blogových zápisků, vytištěných na papír. Zápisků psaných dvěma kamarádkami, herečkami. Při čtení jsem měla pocit, že čtu spíše sms zprávy, či zprávy psané přes facebook, než knihu.


Mám ráda knihy s dějem, takové, které dávají smysl, a čtenáře zaujmou. Sedmilhářky k nim rozhodně nepatří.  Anotace slibuje, že se čtenář nebude nudit. U mě kniha účel nesplnila, zasmála jsem se dvakrát.


Kdybych knihu nedostala jako dárek, se čtením bych přestala po prvních stránkách. Číst knihu bylo utrpení, rádoby vtipné zápisky mě uspávaly. Některé zážitky by mě i pobavily, ale musely by být jinak popsané. Styl psaní se mi zdál nudný, nezáživný. Zápisky o tom, jak herečky neměly čas na psaní a neměly nápady, o čem psát, mi připadaly zbytečné. Knihu jsem dočetla, abych na ni mohla napsat recenzi.

Nechci urazit autorky Sedmilhářek, a knihu bych nevyhodila, ale tahle kniha je pro mě opravdu odpad. Chápu, že někoho může život hereček zajímat, ale myslím si, že zápisky na blogu stačí. Převést něco takového na papír je naprosto zbytečné, kniha není ničím výjimečná, nic čtenáři nedá. Anotace popisuje, jaké neskutečné zážitky holky mají, mě však jejich život nenadchnul. Při čtení se mi nestalo, že bych si řekla: ,,Wow, to bych chtěla také zažít.‘‘

Byla jsem ráda za ilustrace v knize, stránky díky nim rychleji utíkaly.


Když čtu dobrou knihu, dokážu ji vnímat při sebevětším hluku. U Sedmilhářek tomu tak nebylo. Většina zápisků se mi z mysli vytratila téměř ihned po přečtení.

Každou knihu, kterou jsem četla, bych alespoň některé skupině lidí doporučila. Sedmilhářky nedoporučuji žádnému čtenáři, ztratí tím jen čas, který by mohl strávit nad dobrou knihou.


                                                 Hodnocení: Horší knihu jsem nečetla. 0/5

6 komentářů:

  1. Hodnocení mě vůbec nepřekvapuje. Některé příspěvky by měly zůstat opravdu jenom na blozích, ať už je píše sebeznámější osoba. Další naprosto zbytečná blogová záležitost.

    OdpovědětVymazat
  2. Souhlasím s Wish. Knihu jsem sice nečetla, ale nemůžu se zbavit dojmu, že se jedná o zbytečně potištěný papír...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je toto jen zbytečná ztrata papiru, tvuj dojem je spravny

      Vymazat
  3. Já jsem ještě nečetla, takže nemůžu soudit, ale chystám se na ni ! :)

    OdpovědětVymazat

Za komentáře děkuji, jsem ráda za každou vaši odezvu :)