čtvrtek 28. července 2016

Knižní plány léto/podzim

Nedávno jsem vrátila poslední půjčenou knížku z knihovny a momentálně nemám ani žádnou rezervaci. Až dočtu knihu Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel, kterou mám momentálně rozečtenou, ráda bych konečně dočetla 3 série, které už jsem začala číst nejednou, a nikdy je nedočetla do konce( vždy se objevila nějaká jiná kniha nebo jsem neměla přístup ke všem dílům).

První série je Píseň ledu a ohně, ráda bych si přečetla 4. a 5. díl, který jsem zatím nečetla ani jednou. 





Po staletích krutých zápasů a osudových zrad se sedm mocností vládnoucích jedné říši navzájem zdecimovalo natolik, že jim nezbývá než nyní žít v tísnivém příměří. Nebo to tak alespoň vypadá... Pár jedinců si stále ještě dělá nárok na kdysi zoufale žádaný "Železný trůn", ale jsou příliš slabí nebo vzdálení, než aby se jim to mohlo podařit. Válka, která zuřila tak dlouho, strávila sama sebe... Avšak jako v dohře jakéhokoli vrcholného zápasu netrvá dlouho, a začnou shromažďovat zrádci, psanci, odpadlíci a mrchožrouti, hašteřící se nad kostmi mrtvých a nad kořistí přeživších. S tím, jak se lidské vrány slétají ke své hostině z popele, se v Sedmi královstvích rodí nové intriky a vznikají nebezpečné aliance, zatímco ze zlověstného soumraku minulých zápasů a chaosu se vynořují překvapivé postavy. Je to čas, kdy se moudří a ctižádostiví, ale i zrádní a silní snaží pomocí svých schopností, moci a magie přežít kruté a strašlivé časy, jež nastaly. Je to čas, kdy se lidé prostí i urození, bojovníci i čarodějové, úkladní vrazi i mudrcové dávají dohromady a snaží se bojovat o své místo na zemi a své životy. Protože na hostině pro vrány je mnoho hostí - ale jen pár jich nakonec přežije. 



Na východě, sužována svými nepřáteli, vládne jako královna města postaveného na prachu a smrti Daenerys, poslední potomek rodu Targaryenů, jejíž draci vyrostli do hrůzné dospělosti. Nyní, když je známo místo jejího výskytu, se mnozí vydali Daenerys a její draky hledat. Mezi nimi i trpaslík, Tyrion Lannister. Mezi další hledače patří dornský princ, železný kapitán i tajemný modrovlasý mladík, který zdaleka není tím, za koho jej vydávají... Na severu stojí velká Zeď z ledu a kamene – stavba pevná jenom tak, jako jsou pevní ti, kdo na ní slouží. Jejím 998. velitelem byl zvolen nemanželský syn Eddarda Starka, Jon Sníh, který má nepřátele jak v Hlídce, tak za Zdí, kde se šikují k útoku armády divokých... A za Zdí je i malý chlapec, jeho bratr Bran, obdařený dosud netušenými schopnostmi.


Další chystané jsou sedmnáctidílné Upíří deníky, začala jsem je číst už dvakrát, ale vždycky jsem skončila, protože vycházely další a další díly, a já si řekla, že si je přečtu, až budu mít všechny koupené. 


A poslední je Odkaz dračích jezdců, 3. a 4. díl, Brisingr a Inheritance. 



Přísahy, zkoušky oddanosti, mocné síly se střetnou...Bitvou na Hořících pláních boj s Královstvím zdaleka neskončil a zdá se, že v nadcházejícím střetu bude Galbatorixův Jezdec mocným protivníkem. Eragona se Safirou proto čekají další zkoušky v boji, ale v příběhu už nejde jenom o ně…Stejně jako Eragon a Eldest, i Brisingr je plný napětí, nečekaných odhalení a zvratů, ve kterém nechybí ani Safiřin něžný humor. Dlouho očekávaný 3. díl fantasy série Christophera Paoliniho je konečně tady!



Inheritance je čtvrtou knihou ze série Odkaz Dračích jezdců, kterou napsal Christopher Paolini.
Neuplynulo mnoho času od doby, kdy byl Eragon pouhým klukem z chudé farmy a Safira jen modrým kamenem ležícím v hlubokém lese. Nyní se situace změnila. Eragon je dračí jezdec a zabiják stínů a Safira mocný drak, který spolu se svým jezdcem letí vstříc k definitivnímu vítězství nebo záhubě.
Osud celé země spočívá na jejich bedrech. Životy tisíců lidí závisí na tom, jak si v poslední bitvě povedou. Celé dlouhé měsíce výcviků i bitev mohou všem přinést naději a život, ale stejně tak i bezednou propast ztráty, smrti a zatracení. Ten nejtěžší zápas je stále ještě čeká. Galbatorix. Budou muset najít veškerou sílu k tomu, aby svedli tuto poslední bitvu. Jestli tentokrát neuspějí, je vše navždy ztraceno. Další šance už nebude.
Eragon a Safira spolu dokázali dojít dál, než se kdokoliv odvážil vůbec doufat. Ale teď musí svrhnout zlého krále z jeho trůnu, zbavit násilím zmítanou zemi tyrana a nastolit v Alagaesii znovu právo a řád.
Není velká šance, že se jim to podaří. A pokud ano, jakou cenu budou muset zaplatit?



Jaké knížky se v nejbližší době chystáte číst vy? :) 

Zdroj

9 komentářů:

  1. Sérii Písně ledu a ohně mám rozečtenou a už rok na mě čeká druhý díl (máma stihla přečíst první tři a už plánuje koupi čtvrtého) a Upíří deníky, no =D ... přečetla jsem druhý díl a plánovala recenzi, ale nikdy jsem se k ní nedostala a nebudu ji dopisovat, po půl roce =D Ten díl si už moc nepamatuji a těžce se to četlo - zkrátka se mi vůbec nelíbil xD
    V nejbližší době dočtu Potrhaná křídla od Ruty Sepetys, pak si přečtu román S láskou, Rosie a možná se vrhnu na pokračování HP a Poselství jednorožců :) Taktéž chci stihnout anglickou literaturu a ráda bych si dokoupila díly do série Assassin's Creed, chtěla bych už číst dvojku, ale jaksi je to nedostatkové zboží a já jsem momentálně švorc =D
    Nia, http://bookeers.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A láskou Rosie jsem četla minulý rok :) A v angličtině si chci přečíst všechny díly Harryho :) první díl už jsem si koupila :D

      Vymazat
    2. Tak to good luck! ;) Vím, že ta angličtina nebude tak těžká, přesto číst v jiném jazyce je něco jiného :)

      Vymazat
    3. Děkuju :) Já si musim nejdřív hlavně angličtinu zlepšit :) ale Harry se bude číst dobře hlavně kvůli tomu, že už jsem ho hodněkrát četla v češtině a že vim, co tam je, tak i třeba slovíčka nebo věty, který bych neuměla přeložit mi dojdou co znamenají :)

      Vymazat
  2. Ahoj,
    tak mám takový letní seznam čtení, pro inspiraci se můžeš podívat tady: http://wish-hope-life.cz/cteni-na-leto-aneb-summer-reading-list/

    OdpovědětVymazat
  3. Super zoznam :) Ja by som si v najbližšej dobe chcela prečítať hlavne 3. časť zo série Trón zo skla (v utorok KONEČNE vychádza v slovenskom preklade), čo je taká moja srdcovka :D Avšak doma mám už peknú hromadu neprečítaných kníh, ktorá sa len zväčšuje a zväčšuje, tak sa budem snažiť prečítať v prvom rade tituly, ktoré už našli miesto na mojej poličke :)

    Hello, my name is Ev

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsme na tom stejně, v knihovně doma plno knih, a aspoň polovina nepřečtených :) Jinak skleněný trůn se také chystám číst :)

      Vymazat
  4. Upíří deníky jsem nečetla, ale moc se mi líbil seriál...
    Strašně bych si přála druhý díl knížky 50 odstínů šedi, jinak se zatím nic číct nehystám, ale kdo ví... Čtení mě baví, ale až když se začtu, tak se od knihy nemůžu nějak odtrhnout, jinak se ke knihám dostávám těžko. Jdu spíš pro papír a tužku :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na seriál taky koukám :) Odstíny jsem četla všechny 3, první se mi líbil, 2. už mín a třetí ten mě docela zklamal, ale třeba se ti budou líbit víc :) A vyplatí se ti to, na tvoje kresby se moc pěkně kouká :)

      Vymazat

Za komentáře děkuji, jsem ráda za každou vaši odezvu :)