středa 1. ledna 2020

Shrnutí roku 2019 a plány a cíle na rok 2020

Máme tu další nový rok a to pro mě v posledních letech znamená sepsat si své roční plány a cíle.
Dříve jsem si na začátku roku dávala klasická novoroční předsevzetí, ale nikdy jsem se jimi neřídila, zapomněla na ně, vzdala je. To se díky roku 2017 změnilo a už na rok 2018 jsem si místo předsevzetí začala psát plány a cíle. Možná se to může zdát stejné, ale není. S předsevzetími čekáte na nový rok, a když se jimi neřídíte, řeknete si, že příští rok s nimi začnete znovu, dáte si jiné. Se svými cíli nezačínám proto, že je zrovna nový rok. Jsou pro mě něčím, čeho chci daný rok dosáhnout, čemu se chci věnovat, ale plním si je průběžně celý rok. Sepsání mých plánů a cílů na začátku roku mi má především připomenout, čemu se chci v dalším roce dále věnovat, s čím chci pokračovat, čeho chci dosáhnout. S plněním cílů oproti předsevzetím však nečekám na nový rok, ale přibližovat se jejich dosažení začínám v momentě, kdy si řeknu,že je chci splnit. Cíle si dávám během celého roku, ať už krátkodobé či dlouhodobé.





Z plánů, které jsem si naplánovala na rok 2019, jsem na žádný úplně nezanevřela. Každému z mých plánů jsem se věnovala během roku alespoň částečně, některým víc, jiným méně, ale žádný jsem nevzdala jen proto, že by se mi ho nedařilo plnit, jako bych to udělala dříve s předsevzetími. Ke konci léta jsem si uvědomila,proč se svým cílům nedokážu věnovat tolik, jak bych mohla. Pochopila jsem, že tím, že se snažím stihnout co nejvíc věcí, odbíhám od jedné ke druhé a tím zvládám daleko méně, než kdybych se jim věnovala postupně, organizovaněji. A tak jsem se začala víc soustředit na organizaci času. Pomalu, ale postupně jsem začala cítit, že začínám být produktivnější, stíhám víc. Po malých krůčcích, ale už na sobě vidím, že se svým cílům věnuji víc a víc. Nejtěžší bylo přijít na to, co mě brzdí a to už vím. Teď se s tím jen musím naučit pořádně pracovat.

Když se vrátím ke shrnutí mých plánů a cílů na rok 2019, s čím jsem opravdu spokojená je cestování. Jak jsem si naplánovala, cestovala jsem jak jen jsem mohla, ať už do zahraničí nebo po České republice.

V ostatních plánech se mi střídala období, kdy jsem se jim věnovala naplno, s těmi, kdy jsem se jim téměř nevěnovala. A to musím v dalších letech napravit.

A jaké jsou tedy mé plány a cíle na rok 2020?



Všechny postupně rozeberu v dalších článcích, na následujících řádcích lehce přiblížím, čeho se týkají.

Cestování
V cestování chci pokračovat i nadále, je plno míst, které bych ještě ráda navštívila.

Pohyb
Během celého roku jsem nějaký pohyb měla, ale ať už se týká běhu, cvičení nebo čehokoli jiného, ve všem jsem se zasekla na určité udržovací úrovni, nezhoršuji se, ale ani se neposouvám. Dosáhnout pokroků, to je mým cílem nejen na rok 2020, ale i dál.

Instagram, blog
Blog jsem v loňském roce zanedbala, až ke konci roku jsem blog konečně obnovila , a protože mi psaní chybělo a mám spoustu nápadů na články, budu v psaní pokračovat. A co se Instagramu týče,
 v roce 2019 jsem byla aktivní hlavně ve stories, ale i tady jsem si před pár měsíci uvědomila, že mám ještě hodně na čem pracovat. Sama vidím, že celkově jsem Instagram zanedbávala a je to vidět i na nízkém růstu sledujících. Jen o číslech to sice není, ale co si budem, čísla ukazují hodně.

Čtení
Čtecí výzvu 100 knih na rok 2018 jsem splnila, 110 knih na rok 2019 ne. V prvním roce jsem knihy popravdě naháněla ke konci roku, výzvu jsem opravdu chtěla splnit, ale v loňském roce jsem si řekla, že to už dělat nebudu a nebudu závodit sama se sebou. A v tom letošním se budu snažit najít si na čtení během roku dostatek času, abych výzvu splnila.

Angličtina
Našlo se pár měsíců, kdy jsem se angličtině věnovala pořádně, a cítila jsem pokrok, ale v posledních měsících šla hodně stranou a proto můj posun není takový, jaký bych chtěla. Jeden pokrok, za který jsem ráda, jsem ovšem v angličtině učinila. Začala jsem číst anglické knížky, s čímž bych ráda pokračovala, a angličtinu opět lépe procvičovala.

Z dalších plánů, ke kterým patří vaření, focení, kreslení, seriály a deník, jsem se nejvíc věnovala deníku, především od léta. Ostatním spíše nárazově, kreslení prakticky vůbec. V roce 2019 byly mé cíle hodně obecné, proto jsem si na letošní rok dala cíle konkrétnější.

A čemu se v roce 2020 chcete věnovat vy?

2 komentáře:

  1. Já jsem si pro další rok pořídila pětiletý kalendář Tam a zpět a jsem moc zvědavá, jak se budu posouvat v osobním růstu a pojetí života :)

    Jinak v roce 2020 se chystám na novou roli - matky. Tak jsem sama zvědavá :D

    OdpovědětVymazat
  2. Super shrnuti! Je skvělý, že sis našla důvod toho, proč se ti něco nedařilo stihat jak si chtěla a začala na tom pracovat. Věřím, že na konci letošního roku budeš s plněním cílů spokojenější :)

    OdpovědětVymazat

Za komentáře děkuji, jsem ráda za každou vaši odezvu :)