pátek 2. září 2016

Recenze:Lahodně s Ellou každý den-Ella Woodward(Mills)

Lahodně s Ellou každý den-Ella Woodward

Rok vydání

2016
Formát

170x234 mm
Jazyk

čeština
Vazba

vázaný
Počet stran

256
Původní název:

Deliciously Ella Every Day




Obsah

Ella čtenáře na začátku seznámí s tím, proč a jak se pro ni stal důležitý zdravý životní styl, proč vyřadila ze svého jídelníčku maso a ostatní potraviny. Ze začátku to pro ni bylo těžké, ale postupem času se zdravé stravování stalo hlavní součástí jejího života, udělalo ji zdravější a šťastnější. V úvodu Ella také nastíní, na které recepty se v knize můžete těšit.

Snaží se obrátit čtenáře více na rostlinnou stravu, avšak nenásilně, nenutí vás omezit vše, co máte rádi, ale navrhuje vyváženou kombinaci zdravé stravy, a stravy, na kterou jste zvyklí.  Poradí, jak a kde uchovávat potraviny, jaké pomůcky mít v kuchyni, a které suroviny mít vždy nakoupené.

První částí receptů jsou snídaně, jsou jejím nejoblíbenějším chodem dne.  V kapitole si můžete přečíst další nákupní seznam, potřebný na přípravu snídaní. Ella se snaží ukázat takové recepty, které jsou nenáročné na přípravu, aby si je i člověk, který nemá příliš času, mohl dopřát.  Najdete zde několik receptů na sladké kaše, na muffiny, ale i na smaženou zeleninu (musela jsem ji hned vyzkoušet, k večeři, a chuť byla výborná).  



Další kapitola vás seznámí s recepty do krabiček, které si můžete vzít například do práce. Recepty jsou opět velmi rychlé a jednoduché, jen je třeba dokoupit pár věcí, které asi každý v kuchyni nemá (miso pasta, tahini). Já sama však ráda zkouším nové věci, nové recepty a tak jsem ráda, že pro mě neznámých receptů a neochutnaných přísad je plná kniha. Čeká vás tu recept na cuketové nudle se sušenými rajčaty, nebo zeleninu s pestem.

Následující část vám představí recepty na různé saláty, vypadající velice chutně. Každý salát je jiný, všelijak ochucený, se zálivkou, omáčkou. Fotky vás nalákají alespoň některý vyzkoušet.  Mě nejvíce zaujaly nudle Pad thai a salát provoněný orientem, těším se, až je vyzkouším. A nejspíš zkusím i salát z cizrny a dýně, i když jsem cizrně zatím nepřišla na chuť.


I v části s večeřemi najdete seznam na nákup surovin, potřebných na přípravu následujících receptů.  Hráškovo-květáková směs byla prvním receptem, o kterém jsem si řekla, že ho musím vyzkoušet a papriky plněné houbami v nejbližší době zkusím k snídani.


Předposlední částí s recepty je vaření pro skupiny.  Recepty v této kapitole zaberou o něco více času, jelikož některé ze surovin potřebují delší dobu vaření a vaří se ve větším množství.  Svůj recept si tu najde každý, pokud se nebojí ochutnávat nové věci.  Najdete zde recept na houbové rizoto s bazalkovým těstem, ratatouille, krémové špagety carbonara nebo na vegetariánskou paellu.

Poslední kapitola s recepty představí několik sladkostí. Ella má sladké velmi ráda, vždycky to tak bylo, jen nezdravé cukry nahradila zdravou verzí. A tak se můžete těšit na recept na kakaové ovesné sušenky, skořicovo-kokosový popcorn či na kokosovo-malinovou pěnu.  Najdete zde také pár receptů na nápoje.

Ke konci knihy najdete vysvětlivky k některým surovinám a dochucovadlům.

Hodnocení

Ačkoli jsem masožravec, mám ráda různá nezdravá, smažená jídla, recepty od Elly mě lákají. Ráda bych téměř všechny z nich alespoň vyzkoušela. Dříve jsem od zdravého stravování spíše utíkala, ale poslední dobou se stává víc a víc součástí mého jídelníčku. Baví mě zkoušet nové recepty ( nezdravé i zdravé), začalo mě moc bavit připravovat jídla se zeleninou. V knize si najde svůj recept každý, kdo se nebojí zkoušet nová jídla, každý, kdo se rád zdravě stravuje. Ella mě přiměla konečně si koupit cajenský pepř, a jsem za to ráda, den po vyzkoušení zeleniny od Elly jsem ho dala i do masa, a nemělo chybu.

Recepty nejsou nudné, každé jídlo je nějakým způsobem ochucené, kombinace bylinek, koření, dochucovadel, česneku…. Její recepty nemusíte vařit jen čistě zeleninové, můžete si k nim přidat třeba vajíčko, jak píše, jako jsem to udělala v případě zeleniny.

Ella mi připomněla, jak dobrá je ovesná kaše, přiměla mě si ji po dlouhé době k snídani uvařit.

Kuchařku od Elly doporučuji všem, kdo rád vaří jednoduché a rychlé pokrmy( a myslím, že i chutné),  kdo se nebojí zeleniny a rád si vychutná dobré a zdravé jídlo. Recepty mě zaujaly natolik, že si v nejbližší době pořídím i první kuchařku od Elly.

Za výtisk děkuji nakladatelství Omega a knihkupectví Dobrovský
Knihu můžete objednat Zde


                                               Hodnocení :  5/5

2 komentáře:

  1. O téhle knížce jsem slyšela opravdu hodně, a všichni hodnotí kladně. Ale bohužel myslím, že takovéhle recepty by mě nebavily, nerada vařím podle receptů a byla by to asi pro mě zbytečná investice :) Moc pěkně jsi recenzi napsala, jakto že tady ještě nemáš komentáře?! <3 :O <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuju,jsem rada,kdyz se recenze libi :) ja si casto recepty upravuju opodle sebe,neco vynecham,neco rpřidám,a nekdy do jidla nahazim,co e zrovna napadne :) jeste musim na blogu zapracovat :D :)

      Vymazat

Za komentáře děkuji, jsem ráda za každou vaši odezvu :)