pondělí 26. září 2016

Rýžové nudle s krevetami

Už nějakou dobu jsem se chystala vyzkoušet nějaký recept s rýžovými nudlemi. Přemýšlela jsem, jak a s čím je připravit a napadlo mě zkusit je s krevetami, na které jsem měla poslední dobou chuť.
Přečetla jsem pár receptů (všude byly samé s rybí omáčkou, rajčaty, sojovou omáčkou, žádný se mi pořádně nelíbil), ale nakonec jsem si vymyslela vlastní. Česnek byl samozřejmost už od začátku, jen jsem přemýšlela, jaké koření k němu přidat. Nakonec mě napadlo, že bych mohla přidat bylinky a vybrala jsem tymián.




Suroviny :rýžové nudle 200 g
                :krevety 250 g
                :šunka 100 g (na fotce není)
                :světlé části z pěti jarních cibulek
                :8 stroužků česneku
                :mražený hrášek
                :mražená kukuřice
                :sušený tymián
                :máslo
                :olivový olej
                :sůl


Na pánvi rozehřejeme lžičku másla a dvě lžíce olivového oleje. Přidáme na kolečka nakrájenou cibulku a 5 minut smažíme. K cibulce prolisujeme česnek, nasypeme lžičku tymiánu, podle chuti sůl a restujeme další 3 minuty. Můžeme zlehka podlít, aby se nám česnek nepřipálil.


K cibulce s kořením přidáme propláchnuté krevety, na kostičky nakrájenou šunku, chvilku restujeme a podlijeme větším množstvím vody, tak aby směs byla pod vodou. Za občasného míchání vaříme přibližně 15 minut.  Mezitím si podle návodu uvaříme rýžové nudle.


 Nakonec přidáme hrst hrášku a hrst kukuřice, povaříme, dokud se voda nevypaří a hrášek s kukuřicí nezměknou, smícháme s nudlemi a můžeme podávat.



A jak připravujete rýžové nudle vy? :)

9 komentářů:

  1. To je lákavé.
    Na krevety má slabost.

    OdpovědětVymazat
  2. Přiznám se, že krevety jsem ještě nejedla a ani to neplánuji, nějak mě tyhle mořský potvory nelákají :D Ale budu se těšit na další recepty!

    BLOND SITE

    OdpovědětVymazat
  3. Ja bych nejradši vyzkousela vsechno :D nebo skoro vsechno(brouky a tak bych asi nedala).Jeste se tu receptu urcite hodne objevi,postupne :)

    OdpovědětVymazat
  4. Skvělý recept, krevety miluju a s rýžovými nudlemi jsem už dlouho chtěla něco uvařit. Díky.
    S láskou Rose :* - Můj blog

    OdpovědětVymazat
  5. Taky jsem je chtela uz nejakou dobu vyzkouset,a konecne jsem se na ne.dostala :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to vypadá naprosto božsky! :) krevety miluju ♥ a rýžové nudle taky :) navíc je tohle ten typ receptu, kdy jenom přihazuuju věci na pánev a ty mám fakt nejradši :D udělala jsi mi na to neskutečnou chuť, budu muset nakoupit krevety :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám takové recepty ráda, a je na nich fajn,že můžeš smíchat to, na co máš zrovna chuť a máš tak tisíc různých způsobů :)

      Vymazat

Za komentáře děkuji, jsem ráda za každou vaši odezvu :)