úterý 6. září 2016

Návrat ke kreslení (kreslení a já)

Na blogu fitfoodhealthy jsem se nechala inspirovat na článek na téma kreslení. A jak to tedy mám s kreslením já?

Kreslit jsem začala snad hned, jak jsem se naučila držet tužku (nebo pastelku). Ze začátku to bylo takové to dětské čmárání, postupně se začaly obrázky zlepšovat.

      
zátiší ze školních let




Pamatuji si, že jsem moc ráda kreslila srnky, podle obrázků, knih, někdy jsem je zkoušela kreslit podle sebe, a často jsem k obrázku dokreslila vodu (bavilo mě kreslit různé rybníčky, potůčky...). Další věcí, kterou jsem ráda kreslila, byly motýli (pokaždé s jiným tvarem křídel),oči a kytky (ty kreslím doteď, když mám u ruky papír, čmárám si oči nebo květiny, mé školní sešity jich byly plné).

                               

Asi ve čtvrté třídě jsem začala navštěvovat kroužek keramiky, avšak modelování z hlíny nebylo to jediné, co bylo součástí hodin. Také jsme kreslily. Tužkou, uhlem, barvami... Poprvé jsem se učila kreslit portréty. Od té doby, co jsem dostala knihu Pokémonů, jsem kreslila pokémony, chtěla jsem je nakreslit všechny (a kdoví, třeba je ještě dokreslím). 






A když jsem měla období W.I.T.C.H., kreslila jsem W.I.T.C.H..





Během školních let jsem si čmárala o nezáživných hodinách, ale většinou to byly opravdu jen čmáranice (a oči, kytky). Posledních pár let jsem nenakreslila téměř nic, jen pár obrázků, když jsem si někdy udělala na kreslení čas, ale nedávno jsem si nakoupila menší zásobu tužek (a pár měsíců před tím i pastelky, kvůli antistresovým omalovánkám), a ráda bych se začala kreslení víc věnovat. I když bych potřebovala víc životů, jeden na kreslení, další na čtení, na focení..... Je moc věcí, které mě baví, ale málo času. i když jsem se poslední dobou alespoň naučila dřív vstávat a nevyspávat do jedenácti, a tak stihnu víc věcí, které stihnout chci. 

Nakonec ještě přidávám pár mých obrázků. Jsem člověk, který potřebuje mít pořád něco v ruce, když zrovna nic nedržím, každou chvíli si hraji s prstýnky, s řetízkem, a tak, když můžu mít tužku v ruce a kreslit, jsem spokojený člověk. Kreslení mě vždy bavilo, baví a myslím, že stále bavit bude. I když si jen tak čmárám, stačí mi, že tužkou jezdím po papíře, a je to parádní pocit. Souhlasím s tím, co napsala Markét ve svém článku. 







Ještě mám hodně co zlepšovat, musím se naučit lépe stínovat, víc obrázky propracovávat. Budu ráda, pokud napíšete, co se vám na obrázcích líbí a co ne. A jak to máte s kreslením vy? 

Pokud byste chtěli vidět článek, který mě inspiroval k tomu mému, můžete si ho přečíst zde




21 komentářů:

  1. Jako malá jsem taky kreslila pokémony. :D No a dneska se chytají na mobilu. :D

    Bez malování a kreslení bych nevydržela. Dává mi to pocit, že žiju, stejně jako hudba a knihy. Je to něco, co člověk může dělat, i když to neumí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, je to parádní pocit jen i si kreslit jen tak. :) Knihy jsou mojí součástí už od mala, nedokážu si představit, že bych nečetla a neposlouchat hudbu? to by mě asi zabilo.

      Vymazat
  2. Kreslíš krásně! :) Já jsem dřív kreslila celkem dost, ale už jsem šíleně moc dlouhou dobu nic nenakreslila, asi už nemám dostatečnou trpělivost :)

    AXE Giveaway | Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  3. Nevím, no :D Asi bych tyhle kresby nezveřejňovala...:D

    OdpovědětVymazat
  4. Obrázky jsou pěkné. Hodně se mi líbí ten poslední ten se opravdu moc povedl. Jinak já také kreslím moc ráda, ale poslední dobou je na kreslení málo času.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuju :) ten posledni jsem kreslila nedavno :) za chvilku budete kreslit spolu s Martinkem :)

      Vymazat
  5. Článek je moc podařený. :) Obrázky se ti vážně moc povedly. ♥ Nejvíce se mi líbí ty poslední od Upířích deníků :) Jsi vážně šikovná. www.fitfoodhealthy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuju :) dobre jsi me inspirovala :) jeste mam ale co zlepsovat :)

      Vymazat
  6. Každej nějak začínáme :) Já kreslím dodnes a mám dny, kdy moje díla lítají do koše a dny, kdy se plácám po rameni :D občas něco hodím i na instagram :)

    OdpovědětVymazat
  7. Nejdůležitější je, že se člověk kreslení věnuje - to je i právě to kreslení po okrajích sešitů, kreslení, hned jak dostaneš nový nápad apod. Určitě pokračuj a bude to jen lepší a lepší. Já jsem tak před rokem začala zase víc kreslit, ale teď jsem to zase zanedbávala a moc nekreslila. Ale taky bych to ráda napravila. Hlavní je si na to udělat čas :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, a hlavně když to člověka baví :) A máš někde své kresby? Že bych se podívala? :)

      Vymazat
  8. Máš pravdu v tom, že máš hodně co zlepšovat, ale každý nějak musí začít. Já sama se věnuji kreslení už nějakou dobu a také jsem už přemýšlela o nějakém článku na toto téma. :D Doporučila bych knihy o kreslení, s tím mám hodně dobré zkušenost, nebo pokud nechceš investovat do literatury, na youtube a na internetu se dá najít spoustu skvělých tipů, jen člověk musí hledat. Znám dokonce jednoho člověka, který podle youtube kreslil a opravdu se naučil hodně a kreslí naprosto úžasně. Taky jsou fajn různé facebookové skupiny o kreslení, kde občas nějaký člověk i dobře poradí. Nedělejme si velké iluze, ale vážně bys podle mě mohla mít na víc. Tím ovšem nemíním nic špatného! :) Chce tomu věnovat čas, občas si od někoho nechat poradit a trochu talentu. Ovšem, pokud talent nemáš, dobrá zpráva je, že kreslit se může naučit úplně každý, jen musí chtít a snažit se! Například u očí, to je klasická chyba, že je kreslíš úplně jinak, než ve skutečnosti vypadají. Některé obličeje máš zdeformované a stínování chce ještě hodně procvičovat. Stíny by měly obsahovat hodně odstínů šedé, od úplně černé až po bílou, aby obrázek nebyl "plochý." To se lidem stává často a je to tím, že používáš jen jeden šedý odstín - tak je tou i u tebe. V zátiší jsou špatně zachycené tvary. Na předlohu se musíš dlouho koukat a pak až začít kreslit. Nejprv zachytit hrubé tvary, pak nějaké detaily a postupně další přidávat, dokud to nechytí ten správný tvar a pak stínovat. (Když to takhle napíšu, tak to zní hrozně složitě! :D) Ale tím tě nechci od kreslení odradit. Vůbec ne! Pokračuj v tom, jen vážně zkus hledat pomoc v knihách, na internetu nebo od lidí, kteří už něco umí. (I když ten internet, tam bych se trochu bála, že narazíš na něco, co by ti nemuselo moc prospět, právě naopak. Zvláště jako začátečník.) Kdybych někdy chtěla poradit ráda pomůžu. :) Jestli si někdy najdu čas, tak možná o tom i sesmolím nějaký článek na blog, ale na to bych moc nespoléhala. :D

    https://i-wont-give-in.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A takovehle komentate mam rada, a takove komentare potrebuju. Kritiku, kdyz je treba, ale napsanou takovym stylem, jaky jsi napsala :) dekuju ti za komentar, za upozorneni, za rady.Az budu kreslit priste, budu se snazit ridit tim, co jsi mi napsala, a snazit se, aby obrazek celkove vypadal lepe :)

      Vymazat
    2. Není vůbec zač! Ráda poradím a pomůžu, když je to v mých silách. :)

      Vymazat
  9. Myslím, že kdyby si hodně zapracovala, tak bys své kresby mohlo doparacovat k mnohem mnohem lepším výsledkům. Chce to čas, vím o čem mluvím :)

    OdpovědětVymazat

Za komentáře děkuji, jsem ráda za každou vaši odezvu :)