pondělí 22. srpna 2016

Recenze: Poppy Day

Anotace : Poppy Day byla od chvíle, kdy si vzala svou dětskou lásku Martina, velmi šťastná. Manžel ale musel odejet do války daleko od domova a Poppy nezbývalo nic jiného, než počítat dny zbývající do jeho návratu. Jenže jediné zaklepání na dveře dokáže převrátit celý život na ruby. Martin byl zajat a je držen jako rukojmí v nebezpečném Afghánistánu. Armáda pro jeho osvobození nemůže nic udělat, proto se Poppy rozhodla, že ho musí nějakým způsobem dostat domů. Co ale zmůže jediná žena, sama v cizí zemi, pro záchranu muže, kterého tak vroucně miluje, a jak vysoká je cena, kterou by za to měla zaplatit?

Rok vydání: 2016
Formát: 130x200 mm
Jazyk: čeština
Vazba: Vázaný
Počet stran: 312
EAN: 9788073903503
Původní název:  Poppy Day

Na stránkách nakladatelství Omega jsem se zúčastnila recenzního konkurzu na knihu Poppy Day. Ihned mě zaujala svojí obálkou, s krásným vzhledem, zajímavým písmem a navíc v mé oblíbené modré barvě. Obálka však nebyla na knize to jediné, co mě oslovilo, hodně mě zaujala i anotace. Po jejím přečtení jsem si řekla, že si knihu musím přečíst, podobný příběh jsem ještě nečetla. A tak jsem zkusila konkurz. A udělala jsem dobře.

Na začátku knihy je věnování britským vojenským obětem, zesnulým v Afghánistánu a výpis jejich jmen.  Nejdříve jsem seznam přeskočila k první kapitole, ale hned poté jsem se vrátila a jména si pročetla. Všichni zemřeli v tak mladém věku, v boji za svou vlast.  Poté už jsem začala číst.
Poppy s Martinem se znali od dětství. Nejen, že se znali, ale byli i nejlepšími přáteli, později jejich přátelství přerostlo v lásku. Snad je spojovala ta věc, že ani jeden z nich neměl plně a řádně funkční rodinu, která by se o ně zajímala a starala, a tak místo rodiny měli jeden druhého.  A to silné pouto jim vydrželo až do dospělosti, kdy se z nich stali manželé.

Martin se však rozhodl stát se vojákem a odjet na misi do Afghánistánu, chtěl pro Poppy zajistit lepší život. Jenomže život bývá krutý a Martin se stane zajatcem. Jediná událost může člověku obrátit život naruby, donutí ho přemýšlet nad věcmi, nad kterými by jindy jen mávl rukou.

Čas plyne a Martin stále není osvobozen. Poppy se snaží získat pomoc od novinářů až po ministra zahraničních věcí, nakonec si však musí poradit sama.

Hned od první stránky jsem se vžila do pocitů hlavní hrdinky. Jako bych byla jí samotnou, jako bych cítila, co právě prožívá, co cítí. Když se Poppy zvýšil tep, zvýšil se i mě, když jí prskalo jídlo na grilu, už už jsem viděla kapky oleje, rozstřikující se po knize. Tak moc na mě kniha působila. Dokonce se mi zdál i sen, ve kterém na mě volali Poppyiným jménem, válečný sen.

Poppy Day je příběhem o skutečné, silné a především vzájemné lásce, o kterou stojí za to bojovat, a naši hlavní hrdinové to dokazují. Nedbají na to, co se stane jím samotným, aby učinili život toho druhého lepší.  Věci, které zažili v dětství, je utvořily silnějšími a podílely se i na jejich vztahu, vzájemné důvěře, na tom, jak moc se navzájem znají. Jediná věc může v životě dvou lidí všechno změnit, ale pokud oba chtějí, společně to překonají.

V knize jsou také obsaženy vzpomínky na minulost Martina a Poppy, dozvídáme se o jejich předchozím životě, o tom, jak už v dětství byli součástí jeden druhého. Dětské přátelství se mnohdy rozpadnou, ne však to jejich.

Rozepsala bych se víc, to bych však prozradila několik událostí, a to bych nerada, a tak své další myšlenky napíšu jen obecně. Jediné, co mi v knize trochu chybělo, bylo nějaké vysvětlení, rozuzlení určitých rozhodnutí. Proč ona postava udělala to, co udělala, a nebylo to jinak? A čeho se ti a ti obávali, že se stalo, co se stalo? Na jednu stranu jsem si sama utvářela různé závěry, bavilo mě vymýšlet, jak by to mohlo mít, ale na stranu druhou bych byla ráda za nějaký určitý důvod těchto událostí.  Možná jsem si jen něčeho důležitého nevšimla, určitě si knihu přečtu někdy znovu, a třeba v ní podruhé rozuzlení najdu.

Na závěr mohu knihu jen doporučit, nebylo stránky, u které bych se nudila,Poppy člověka přiměje se smát,  musela jsem číst dál a dál a dozvědět se celý příběh. Poppy Day mě přiměla k tomu, najít si i další autorčiny knihy, a jejich anotace mě též zaujala.

Hodnocení: 4,5/5

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Omega a knihkupectví Dobrovský
Knihu můžete jiz brzy objednat Zde