pondělí 27. března 2017

Závislost-deníky, diáře, sešity...


   Dnešní článek bude jiný než ostatní. Ve většině článků mám pár fotek s popiskem, dnes se trochu rozepíši. Psát budu o jedné z mých celoživotních závislostí-o různých denících, diářích.



Už jako dítě jsem měla ráda všelijaké sešítky, cokoli, kam se dalo psát. Když mi bylo kolem sedmi, osmi let, zkoušela jsem poprvé psát deník. Popsala jsem pár stránek a zase s tím skončila.
   V osmi letech jsem začala se psaním básniček. Nejdříve doma do sešitů, později třeba ve škole. Psala jsem všude, kde to šlo. Chtěla jsem vydat knihu básní, pamatuji si, že jsem ji na psacím stroji začala psát, měla se jmenovat Básničky malovaných srdíček.



   Když mi bylo deset, začala jsem psát svůj první pořádný deník. A psaní deníku se mě drží dodnes.


Nedokážu si představit, že bych si deník nepsala, je to součást mého života. Nemám sepsané všechny dny, to už bych měla deníků alespoň sto, kolikrát jsem měla třeba i několika měsíční pauzu. Poslední dobou se však snažím z každého dne napsat alespoň něco, to nejdůležitější. 
  Do deníku můžu psát všechny své zážitky, své myšlenky, pocity. V deníku uchovávám své vzpomínky a mohu se k nim kdykoli vrátit, připomenout si je, znovu je prožít. Několikrát se mi stalo, že jsem hledala konkrétní událost, abych si já nebo i lidé z mého okolí připomněli, jak probíhal určitý den, co se jak stalo. 
   Když si některé zápisky čtu, musím se smát, a někdy si říkám, jak jsem něco takového mohla napsat. Během těch třinácti let, co si deník píšu, je znát, jak se mění můj styl psaní, jak se měním já.


   Deník nejen ráda píši, ale také bych pořád nějaké kupovala. A nebo dostávala. Za život jsem několik deníků popsala a stále mi přibývají nové, které čekají, až do nich začnu psát. Když jsem pracovala v hračkářství, nakoupila jsem si pár bločků s motivem animovaných pohádek.


Sešítky z vánočních dárků, a modré z nebe mi vyrobila kamarádka z papírů a obalu z bonboniéry. 


Někdy nějaký deník nebo sešit vidím, a musím si ho koupit. Ale docela se držím, jinak bych jich měla plný byt. Animované, vánoční dárky a sešity z této fotky zatím čekají na popsání.  



    Kromě deníku mám také klasický roční diář. Letos jsem si z něj udělala i takový motivační a fitness diář a na poslední den v měsíci si zapisuji cíle, které bych do té doby chtěla splnit. Nejen co se cvičení týče.


Dříve jsem roční diáře pořádně nevyužívala, a tak jich mám schovaných jen pár. 


Dvoje vánoce po sobě se mi sešly dva stejně bločky. Jeden jsem využila jako deník-už je popsaný, a druhý používám jako kuchařku. Zapisuji do něj různé recepty od rodiny, známých, z internetu. Jeden jsem dostala od mamky, jeden od kamarádky




   Nedávno jsem na blogu http://letmemakeawish.blogspot.cz/  objevila skvělý vzpomínkový deník. Ihned po přečtení článku jsem si ho musela objednat, a ve středu jsem si ho v knihkupectví vyzvedla. Zde si článek můžete přečíst, a dozvědět se tak více informací. Jsem z něj nadšená, je to něco přesně pro mě.


   Mimo deníku a diáře mám další sešit na zážitky. Lepím do něj různé vstupenky z výletů, výstav, kina... Připisuji, s kým jsem zážitek sdílela, datum, případně něco dalšího. Zážitkovému sešitu jsem se pořádně začala věnovat teprve minulý rok, proto je zatím jen jeden.


   Od malička miluji knihy, a proto u mě nechybí ani sešit na zapisování přečtených knih. U každé knihy píšu název, autora, počet stran a rok vydání, případně děj knihy, či nějakou moji poznámku ke knize.


   Obyčejné sešity, bloky a papíry mám na poznámky k recenzím, na poznámky, které později přepisuji, ať už do jiného sešitu, nebo na blog. 
   Za ta léta co umím psát jsem různé sešity použila na mnoho věcí. Byly časy, kdy jsem chtěla sepsat informační knihu k Harry Potterovi, Chtěla jsem sepsat informace ke všem postavám, kouzlům, zvířatům... Když nad tím teď přemýšlím, napadá mě, že jsem nebyla jediná, kdo takový nápad měl. Těším se, až všechny takové doplňkové knihy budu mít ve své knihovně. Jednou jsem si začala zapisovat místa, kam bych se chtěla podívat-a mohla bych v tom zase pokračovat.

Několikrát jsem zkoušela psát knihu, zatím se mi nikdy nepovedlo napsat více, než pár stran, ale i to se může časem změnit. Cokoli mě napadne psát, píšu. Myslím, že psaní se mě bude držet celý život. 


A jak to máte se psaním vy? Píšete si deník, kupujete si diáře? Nebo si zapisujete něco jiného? Pište do komentářů, budu ráda, za vaše odpovědi a třeba najdu další inspiraci :) (ne že bych toho už nepsala dost). :) 
    

12 komentářů:

  1. Já miluju diáře, zápisníky, sešitky...Prostě všechno, do čeho se dá psát :D

    www.ftcfblog.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to fakt závislost :D ale když ono je to tak pěkný :D

      Vymazat
  2. Přiznám se, že také zapisuji vše, co jde. V poslední době si hlavně do bločku, který jsem dostala od kamarádky k narozeninám (nebo Vánocům?), už si nepamatuji, zapisuji všechny recenze, které mi vyšly na Knihovně, sleduji zde i články s edicemi, rozečtenými sériemi apod. Z jedné strany zapisuji IK z druhé pak recenze na portálu Chrudimka.cz :). Je toho vcelku požehnaně. Jinak jsem si do té doby, dokud jsem nezačala psát blog, psala pravidelně čtenářský deník, takže to máme další asi 4 bloky a mohla bych pokračovat dále :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To budeš mít taky pěknou zásobu :) To mi připomíná, že dřív jsem si ještě psala seznam knih, které chci přečíst, než jsem se zaregistrovala na databázi, a jeden čas jsem si také psala seznam filmů, které chci vidět.

      Vymazat
  3. Já taky miluju zápisníky. Ale nemám do nich moc co psát, tak už jsem se naučila je zbytečně nekupovat. Ale pak to vypadá tak, že třeba vždycky, když jdu do obchodu, kde se mi líbil nějaký zápisník, jdu si ho osahávat. :D Vždycky. :D

    blog Days of Daysy
    Agregátor blogů - zviditelni svůj blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky.kdyz vidim v obchode zapisniky, musim je jit hned aspon prohlidnout :D a nekdy musim i koupit :D

      Vymazat
  4. Koukám, že máš slušnou zásobu. Já miluji takové zápisníky a sešity. Já si píšu diář a takový sešit ve kterém mám všechno s blogem, kam si píšu nápady a tak. a pak mam sešit s recepty. Takže si taky všechno co jde někam zapisuji, chápu tě :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K blogu si mozna casem take neco poridim, to je dobry napad. Chci ho konecne trochu vic rozjet, tak se treba nejaky ten zapisnik bude hodit :)

      Vymazat
  5. Já taky kdysi psala sbírku básní a dokonce i knihy :D se sešítkama a diářema celkově to mám stejně.. Deník si vedu na blogu v podobě měsíčních ohlednutí a do One Line a Day :)


    eLblog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. One line a day jsem si zamilovala, jsem fakt moc ráda, že jsem na něj u tebe na blogu narazila, je to dokonalost :)

      Vymazat
  6. Hezká sbírka. Je vidět, že pro ně máš využití. Osobně jsem s diaři a bločky skončil, když jsem začal na tyto věci používat počítač a smartphone.
    Dokonce se mi tu někde povaluje ten bloček, co máš na první fotce (uprostřed, dolní řada). Jen si nejsem jistý, zdali jsem ho využíval jako slovníček nebo na kreslení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslim, ze to se me.bude drzet cely zivot. V pocitaci si upravuji a dopisuji recenze, a mam v nem treba i rozepsanou knihu, ale deniky a. Sesity se me.budou drzet naporad :)

      Vymazat

Za komentáře děkuji, jsem ráda za každou vaši odezvu :)