neděle 6. ledna 2019

Re-readingy plánované na rok 2019


Jsou knihy, které bych mohla číst stále dokola a knihy, ke kterým se ráda vracím. A v letošním roce je hned několik takových knih, které už jsem někdy četla, ale ráda bych se k nim vrátila. Pár z nich už jsou celkem velké resty a jejich re-reading plánuji opravdu dlouho. V následujících řádcích se vám o nich lehce rozepíšu.




Jako první mě čeká Projekt Kronos, s Anet budeme mít společné čtení,Anet ještě Projekt Kronos nečetla, pro mě to byla nejlepší kniha, kterou jsem minulý rok četla. Četla jsem ji ale tak rychle, že druhé čtení rozhodně potřebuji, abych se mohla pořádně na vše soustředit. Tak moc mě bavila, že jsem musela jen rychle číst dál a dál, a vydržela jsem ji číst celou noc až do svítání. Četla jsem ji v létě. Zpočátku jsem se trochu ztrácela, ale postupně do sebe vše zapadlo, začalo dávat smysl, a já byla a jsem z knihy nadšená. A mé nadšení a doporučování už nejeden čtenář zažil. 


Když vyšel čtvrtý díl Dvorů, novela Dvůr mrazu a hvězd, přemýšlela jsem, zda si ji hned koupit a přečíst nebo ne. A rozhodla jsem se, že počkám, a přečtu si v kuse celou sérii od začátku. Patřím mezi Dvorní nadšence,a i když první díl jsem četla už dvakrát, další dva jednou, ráda si je také znovu přečtu. A Anet už se těší na moje spamování při čtení, protože většího nadšence do Dvorů než je ona já neznám.


Neskutečně moc se těším na třetí díl této série. Nadšená jsem byla z obou dílů, a než vyjde třetí, ráda bych si připomněla děj prvních dvou dílů, abych mohla Smrtí před branami hezky navázat. 


Na re-reading Vampýrské akademi jsem se chystala snad už od léta, jenomže potom jsem po dlouhé době šla do knihovny, a knihy z knihovny i jiné měly stále přednost. Vampýrská akademie je jedna z prvních sérií, kterou jsem opravdu potřebovala mít ve své knihovně, a v té době, kdy jsem ji na střední škole četla začínala  i má knižní nakupovací mánie. Miluju tuhle upírskou sérii plnou mírných, bojovných i krvelačných upírů. Vím, že boom knih s upíry je už dlouho pryč, ale já si moc ráda nějakou tu upířinu přečtu a vždy mě budou bavit. A pokud jste tuhle sérii nečetli, moc vám ji doporučuju. 


Strážce času jsem četla snad ještě o něco dřív, než Vampýrskou akademii, a když vyloučím Harryho Pottera, je to má nejoblíbenější fantasy série. I tuhle sérii byla nutnost mít doma. Série o cestování do minulosti, kdy Řád chaosu se snaží minulost změnit a tím ovlivnit budoucnost a nastolit vládu chaosu a na druhé straně Strážci času, kteří se jim v tom snaží zabránit. Užívala jsem si celý ten svět, postavy, boje, výcvik a proměnu jednotlivých postav. Zkrátka série, která není moc známá, v současné době téměř nesehnatelná, ale která rozhodně stojí za to, abyste si ji přečetli. Je úžasná a jedna z mých srdcových záležitostí. O jedné z postav se mi i zdávalo, když jsem Strážce času četla. 


Další srdcovka ze střední. Snad první série(u nás třídílná, čtvrtý díl do češtiny nepřeložily), kterou jsem si koupila v levných knihách. A kterou přečetla i kamarádka, která vůbec nečte. A líbila se jí. Bavila nad každého o kom vím, že ji četl. Upíři, padlí andělé. Rozhodně to není čtení pro děti, protože některé scény jsou dost pikantní. Ale v žádné jiné knížce jsem si právě tento typ scén tolik neužila. Kolikrát jsme si některé části i nahlas předčítaly. Konkrétně já jsem je předčítala. Tohle je prostě pecka, fantasy spojené s erotikou a vášní, protože sukuby už takové jsou, ale je to tu tak skvěle zakomponované, že to zkrátka dokonale sedí, a celá série je neskutečně čtivá. Doporučuji od střední školy a starším, pro mladší čtenáře by to asi nebylo to pravé. Ale jinak rozhodně doporučuji. Ale bohužel i tahle série je už téměř nesehnatelná. 


Re-reading Hunger games plánuji už snad dva roky, od té doby, co jsem celý komplet dostala od kamarádky. A pořád ne a ne se na sérii znovu vrhnout. Letos už si ji vážně musím znovu přečíst, a také si dát maraton filmů, které mě také moc baví. 



Zelená míle. První kniha od Stephena Kinga, kterou jsem četla. Miluju knihu i film, popravdě lepší film než Zelená míle pro mě není. I když teď má velkou konkurenci v podobě Bohemian Rhapsody. Zelenou míli už mám doma snad 5 let, a je to můj největší rest, co se re-readingu týče. A já se moc těším, až si ji konečně znovu přečtu. Protože letos už si ji doopravdy přečtu. A vy si ji také přečtěte. A podívejte se na film, protože obojí za to vážně stojí. Obojí ve vás vyvolá emoce, tak silné to je. 

A co vy a re-readingy? Chystáte se na nějaký? A četli jste některou z uvedených knih, nebo se chytáte? :)

22 komentářů:

  1. Na Hungry games sa chystám aj ja, pretože na Slovensku v CooBoo vychádza séria s novou obálkou, ktorá je mega krásna <3 To sa nedá, aby to človek potom neprečítal :D

    OdpovědětVymazat
  2. Jeee, Vampýrsku akadémiu by som si aj ja rada rereadla niekedy. ♥ A taktiež Hunger Games. Skvelý výber kníh.

    OdpovědětVymazat
  3. Hunger Games za rereading určitě sotjí, já ho loni zvládla dokonce dvakrát a vůbec nelituju! ♥ A VA už bych konečně mohla dočíst...
    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Wow, pěkný. :) Vampýrskou rozhodně dočti, tu sérii fakt miluju. A jak víš, tak Káťa taky. :)

      Vymazat
  4. Priznám sa HG som ešte nečítala, no teraz určite budem. Na Slovensku nám vydávajú nové Hunger Games s tými krásnymi zlatými obálkami, takže to už je jasné čítanie.

    OdpovědětVymazat
  5. Ja teda uprednostňujem neprečítané knihy pred re-readingom. Ale raz by som si chcela znova prečítať Twilight ságu. :)
    Upírsku akadémiu som čítala dávnejšie a patrí medzi moje obľúbené. Rovnako aj Dvor. 😍 Zaujal ma Projekt Kronos, ktorý by som si rada prečítala tento rok.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně si Projekt Kronos přečti, vážně to za to stojí. Je to naprostá pecka, nemohla jsem se od toho odtrhnout a fakt se mega těším, až si ji znova přečtu a budu si pořádně všímat všeho, co mi třeba uniklo. No zkrátka musíš si ji přečíst.:) a už radši končím, můj nátlak na to abysis. Kronos přečetla asi nechceš zažít. 😁 Ale nebyla bys první. 😁😁

      Vymazat
  6. Já bych letos měla dát rereading Kostičasu - naprosto jsem zapomněla děj první a (hlavně) druhé knihy ze série. Třetí jsem zatím nečetla, ale po rereadingu bych chtěla navázat :D A jen tak mimochodem, Vampýrskou akademii miluju! Skvělý formát článku <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. 😊 Kostičas bych si také někdy ráda přečetla :)

      Vymazat
  7. Super nápad na článek! Re-readingy jsou super a sama bych letos dala re-reading Cizinky a dalších knih :-) Snad mi vyjde víc času. Z tvých plánovaných knih se letos chystám na Projekt Kronos nbo Jiskru v popelu které jsem ještě nečetla ale chtěla bych tak napravit před čtením dalších dílů :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :) Na Cizinku bych se také ráda někdy už dostala. A Kronos a Jiskru si určitě přečti, protože obojí je naprosto úžasné. ❤️

      Vymazat
  8. Rozhodně bych si udělat re-reading Dvůr trnů a růží! Jinak zatím ne,musím přečíst tu kupu knih co se mi za 2018 nahromáždily :D Jinak zelená milé je taky moje první kniha od Kinga od něho si chci přečíst TO!

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nakonec to vypadá, že i To bude jedním z mých re-readingů. Jsem zvědavá, jak se Ti bude líbit 😊 Také bych měla číst tu kupu nepřečtených knih co mám 😁

      Vymazat
  9. Moc pěkný článek! Já plánuji, že si dám re-reading celé série Nástroje smrti, jen absolutně netuším, kdy se k tomu dostanu. XD A jak tak koukám, už bych si vážně měla přečíst ten Projekt Kronos, který stále odkládám a všichni ho přitom tak chválí... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. 😊 U Nástrojů smrti mi ještě zbývá pár dílů dokoupit. A Projekt Kronos si musíš přečíst, to je nutnost 😊❤️

      Vymazat
  10. Já každý rok čtu znovu Harryho Pottera, sérii Stmívání a sérii Pravá krev. Nic moc úzkého a rychlého, ale jsou to srdcovky. :)
    Upřímně řečeno se chystám i na re-readign Vampýrské akademie, ale bojím se, že už se mi nebude tolik líbit. Ten samý strach mám u Hunger games.

    Gabux

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Harryho také určitě přijde. Především bych ho konečně chtěla přečíst v angličtině. To chápu taky si u sérii říkám jestli se mi budou líbit stejně, ale u některých jsem si téměř jistá, že ano..😊

      Vymazat
  11. Skvělý článek! Uvažuji, že bych se k tobě připojila.
    Letos se chystám na sérii Dvůr, ale netuším, kdy se odhodlám ty bichle otevřít, vím jen to, že letos bych chtěla tuto sérii pokořit. Stejně tak Skleněný trůn. :D Dále bych si chtěla přečíst Vampýrskou akademii. U té jsem skončila u čtvrtého dílu, který mě tolik nebavil, takže pětku už jsem pak ani nezačala. Ale tak moc bych chtěla tuto sérii letos přečíst, takže pokud by ti to nevadilo... :D
    Já jsem si rereading Hunger Games dávala minulý rok v létě, a já to zbožňuju! ♥ V dohledné době bych si chtěla dát rewatchning filmů v originále. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :) Jee, to budu ráda když se ke mně přidáš.😊Vidíš na Skleněný trůn jsem zapomněla 🙈 Filmy bych po re-readingu také znovu ráda zkoukla. 😊

      Vymazat

Za komentáře děkuji, jsem ráda za každou vaši odezvu :)