neděle 13. ledna 2019

Mé největší knižní resty, které se letos chystám číst

Na tenhle článek mě inspirovala Marky a její článek 10-knih-ktere-musim-stihnout-v-roce-2019. Jen jsem z něj vytvořila největší resty, které musím letos přečíst.Asi každý větší čtenář zná ten pocit, kdy se hromadí knihy na jeho TBR seznamu, neví, co číst dřív a stále přibývají nové knihy. Na mém seznamu jsou stovky knih, které bych si ráda přečetla, některé z nich mě lákají více jiné méně, ale jsou knihy, které už si chci přečíst vážně dlouho nebo mě lákají opravdu hodně, a teď vám tu některé z nich představím 



Zlodějka knih


Zlodějka knih je mým největším knižním restem. Je to už dva roky, co jsem ji poprvé rozečetla. Měla jsem ji půjčenou z knihovny, ale bylo to v čase, kdy jsem četla opravdu pomalu, a protože jsem ji měla půjčenou z knihovny a byla rezervovaná dalším čtenářem, musela jsem ji vrátit, a nestihla jsem ji dočíst. Dala jsem si do mobilu e-knihu, ale já si čtení, pokud nemám v ruce knihu zkrátka pořádně neužiju, a tak jsem předčetla jen část a řekla si, že si ji raději později znovu půjčím nebo koupím. Minulý rok, když jsem byla v jedné z poboček naší knihovny a vybírala, co si půjčit mě napadla právě Zlodějka. V pobočce, ve které jsem byla však byla půjčená, ale našla jsem, že ve druhé ji mají volnou. A tak jsem si na ni vystavila žádanku. Do knihovny jsem přijela asi po půl hodině, a jdu ke knihovnici s tím, že tam mám žádanku na Zlodějku knih. Jenomže během té chvilky, co jsem si žádanku zadávala si knihu z poličky vzal někdo jiný a tak mi ji knihovnice nemohla připravit a zprávu, že si knihu právě někdo vypůjčil mi ještě nestihla poslat. Paní, která si ji půjčovala byla zrovna u výpůjčního pultu a slyšela nás a řekla, že ji stihne rychle přečíst. Jenomže jsem od té doby četla zase jiné knihy, a na Zlodějku se nedostalo. Ale v letošním roce už bych ji vážně ráda přečetla, už prostě musím. 

Muffin a čaj 


Na Muffin a čaj se chystám asi od léta loňskěho roku. Na TBR jsem však měla knihu v době, kdy jsem po dlouhé době navštívila knihovnu a tak se na Muffin a čaj, který mám koupený ještě nedostalo. Letos však už snad zjistím, jaký příběh vyvolal o mnoha lidí takové nadšení.

Malý život


Na malý život mě původně nalákala Klárka, protože po jejím nadšení a propagování knihy jsem nemohla jinak, než si Malý život přidat na svůj TBR. Minulý rok už jsem knihu v knihkupectví měla i v ruce a chystala jsem si ji koupit, zjistila jsem však, že uvnitř jsou roztržené stránky a měli poslední, a proto jsem si ji nekoupila. A po dalších doporučeních a názorech se na knihu těším ještě víc a vážně mě zajímá, jaká bude. 

Ready Player One


Co se týče Ready Player One, zatím jsem viděla jen film. Knižní zpracování je však jiné, a jsem opravdu zvědavá, jestli se mi bude líbit tak moc, jako film, více, nebo zda mě zklame. I na tuhle knihu se chystám už minimálně od léta. 

Stalker


Přestože největším knižním restem je pro mě Zlodějka knih, na Stalkera se chystám nejdelší dobu. Už je to pár let, co jsem si knihu přidala na svůj seznam. Terka, moje nejlepší kamarádka, která detektivky, thrilery, krimi a podobné knihy nevyhledává, byla ze Stalkera nadšená a hodnotila plným počtem hvězd a na knihu mě hodně nalákala. Jednou jsem ji měla také půjčenou z knihovny, ale stejně jako v případě Zlodějky knih jsem ji musela vrátit dřív, než jsem ji stihla přečíst. Naštěstí už ji mám ve své knihovně. 

Labyrint


U této série byl můj plán takový, že si ji přečtu až budu mít doma všechny díly. Jenomže jsem si knihy kupovala s filmovou obálkou a na tu poslední jsem čekala dva roky. Jsou knihy, u kterých bych si filmovou obálku nekoupila, ale v tomhle případě jsem ji opravdu chtěla mít. Od posledního filmu uplynul rok a já sérii stále nemám přečtenou. A tak i ta je jednou ze sérií plánovaných na tento rok. 

Měsíční kroniky


Měsíční kroniky vídám na instagramu stále, od té doby, co vyšly se objevují každou chvíli, a myslím si, že jen tak nepřestanou. Pokaždé, když jsem byla u nás v knihkupectví se záměrem koupit si nějakou knihu, dívala jsem se i po této sérii. Pokaždé však měli jen druhý nebo některý z dalších dílů, první se mi podařilo koupit až v září 2018, po mnoha měsících, co jsem po knize pokukovala. Ráda bych letos přečetla celou sérii. Od Marissy Mayer jsem zatím četla jen Renegáty a to byla kniha, kterou jsem si moc užila. 

Šest vran 


Tolik nadšených názorů, které už jsem slyšela a stále slýchám na tuhle duologii. Na lednovém TBR mám sérii Griša, a v unoru  bych se ráda vrhla i na Šest vran. Oba dva díly mám koupené z Humbooku. 

Harry Potter and the philosohper's stone


Přemýšlela jsem, zda Harryho zařadit mezi re-readingy nebo resty, nakonec jsem se rozhodla zařadit ho sem, protože Harry Potter v angličtině je můj velký rest. Plánovala jsem už minulý rok, přečíst si všechny díly nejen v češtině, ale i v angličtině. Z toho nakonec sešlo a já přečetla pouhé dvě kapitoly. A to se četly vážně dobře, i přesto, že moje angličtina stále dobrá není. Ale letos už vážně musím. A těším se na to. Protože Harry je prostě Harry a v angličtině bych chtěla číst víc.  

Mohla bych tu napsat ještě plno dalších knih, vybrala jsem však ty největší z restů. Máte také nějaké knižní resty? :)


10 komentářů:

  1. Také jsem se chystala na anglickou verzi HP a i Malý život už jsem dávno chtěla přečíst a také mě na to navnadila Klárka ��. Ale můj největší knižní rest je určitě Pán prstenů společenstvo prstenů a první díl Game of Thrones. Ale na mou obranu.. Chtěla jsem počkat až na to budu mít vhodný věk, aby mě kniha bavila ale čekala jsem už 3 roky ��

    OdpovědětVymazat
  2. Mám taky resty a kolik T.T Tak třeba jako tebe i mě čeká Malý život, Šest vran, Zlodějka knih a Muffin a čaj. Bože mám fakt hroooomadu restů T.T Až z toho teď na mě jde deprese...

    OdpovědětVymazat
  3. Popravdě mám někdy taky řadny problém číst knihu, pokud ji nemám v ruce 😅 na Zlodějku se jinak taky docela dlouho chystám :) Muffin a Čaj si musíš přečíst! Kor když už brzy bude druhý díl :D Jinak moje knižní resty jsou dlouhodobě Dědička ohně, kterou už mám rozečtenou od roku 2017 😅 a taky bych ráda konečně přečetla Falešný Polibek a stejně jako ty Šest vran :) držim palce s resty :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jé, takové knižní resty, to já znám :) Taky mám se spoustou sérií zpoždění :) Třeba Měsíční kroniky jsem taky ještě nečetla :) Každopádně moc doporučuji Labyrint a Ready Player One - to pro mě byla letos nejlepší přečtená kniha :)

    OdpovědětVymazat
  5. To jsem ráda, že jsem tě inspirovala :D Z tvého seznamu ti můžu doporučit úplně všechno kromě Malého života a Stalkera, které jsem ještě nečetla. Jinak ses celkem trefila do mých oblíbených knih, takže jsem zvědavá, jak se ti budou líbit ;)

    OdpovědětVymazat
  6. Bože ani nechci pomyslet kolik toho musím přečíst :D Jinak Cinder miluji! Doufám, že se ti taky bude líbit!
    Každý rok si říkám, že si chci udělat maraton Harryho a stejně! :/ Držím palce jak ty knihy přečteš a hlavně jak se ti líbí ♥

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
  7. Skvělý článek! :D I já zde najdu pár svých restů - třeba Šest vran, které jsem si chtěla přečíst už minulý rok, ale když Bardugo zrušila turné, tak jsem se na to vybodla. Letos mám tuhle sérii ale v plánu! Dále pak třeba Zlodějku knih, kterou mám teď doma půjčenou z knihovny, nebo sérii Harryho Pottera, kde jsem u třetího dílu. :D
    Z tvého výběru ti mohu všem deseti doporučit Muffin a čaj, Ready Player One, Cinder i Labyrint: Útěk. Sérii Labyrint nemám ještě dočtenou, ale chtěla bych si na ni brzy udělat čas. Minulý rok jsem skončila někde v polovině druhého dílu. :D A Harry Potter, eh, tak už třetím rokem se snažím sérii přečíst, tak snad letos to konečně vyjde! :D

    OdpovědětVymazat
  8. Skvělý článek! Asi bych měla taky takový napsat, protože mám tolik restů až se mi chce brečet. :D
    Zlodějku knih jsem třeba nečetla a ctěla bych, ale zatím není na mém listě, že bych nutně musela. Rozhodně si ale chci přečíst Ready Player one, Muffin a čaj, Měsíční kroniky, Šest vran, Stalker a HP v angličtině. Ale když mě v té angličtině ten HP tak neba no... Protože mi to nejde tak rychle... :D

    Gabux

    OdpovědětVymazat
  9. Mám hodně restů a na podobný článek se také chystám. Určitě si přečti všechny, které tu máš zmíněné. Většinu z nich jsem četla a můžu je doporučit! Na celou sérii Labyrintu se také chystám, ale koupila jsem si knihy v angličtině, tak jsem zvědavá :)

    OdpovědětVymazat
  10. Jak já tohle znám, stejné jako u nás doma. Už jsem dokonce vyhradila jednu poličku, kde se mi hromadí v zástupu nepřečtené knihy a čekají na svoji šanci. Vždycky něco někde koupím a než se ke knize dostanu uběhne i rok... A Labyrint je mezi nimi :-)

    OdpovědětVymazat

Za komentáře děkuji, jsem ráda za každou vaši odezvu :)