sobota 7. prosince 2019

Re-readingy, na které se chystám



Vracíte se k přečteným knihám nebo se vás re-readingy netýkají? Já osobně mám re-readingy opravdu ráda, a není u mě neobvyklé číst knihu opakovaně. A tak tu mám seznam knih, u kterých během prosince a příštího roku re-reading plánuji.


STRÁŽCI ČASU


Fantasy, kterou jsem poprvé četla na střední a jedna ze sérii, která zahájila moji mánii mít ve své knihovně co nejvíc knih. Poprvé jsem ji měla půjčenou z knihovny, ale zalíbila se mi natolik, že jsem ji zkrátka potřebovala mít doma. A celou sérii jsem dostala k Vánocům. Re-reading prvního dílu už mám za sebou z listopadu, dva na mě čekají. Fantasy série, kde na jedné straně stojí Řád chaosu, snažící se změnit minulost a ovládnout tak svět, na straně druhé Strážci času, kteří se snaží Řádu jejich plány překazit. Celá série mě pohltila tak moc, že ji řadím mezi mé nejoblíbenější. 

ZELENÁ MÍLE


U Zelené míle jsem nejprve viděla film, který se stal mým nejoblíbenějším už v době, kdy jsem ho viděla poprvé, a to jsem byla ještě dítě. Lepší film pro mě není a myslím si, že ho ani žádný nepředčí. Když jsem byla starší a zjistila jsem, že je i kniha, nemohla jsem jinak než si ji přečíst. Už je to dlouho, co jsem Zelenou míli četla, a popravdě si nejsem jistá, jak moc velké mezi knihou a filmem byly rozdíly. Myslím si, že jich příliš, ale ujistit se musím právě při re-readingu. 

TO


U knih od Stephena Kinga ještě zůstaneme. To jsem četla v roce 2017 a tak moc jsem se do knihy ponořila, že jsem měla pocit, jako bych byla její součástí, součástí party dětí, bojující se zlem v městečku Derry. A když jsem letos viděla druhou část filmu (která oproti té první byla o hodně slabší, ale to teď není důležité), dostala jsem neskutečnou chuť znovu si přečíst knihu. Je to bichle, ale na
 re-reading se opravdu těším.

PÍSEŇ LEDU A OHNĚ


Seriál skončil, osmou sérii pomineme, ale tahle série je něco, co se neomrzí. Z Písně ledu a ohně jsem četla všechny knihy, ale poslední díly popravdě tak rychle, že si myslím, že mi spoustu věcí uniklo a re-reading je nevyhnutelný. Všech pět dílů zabere sice spoustu času a mohla bych místo nich číst jiné, dosud nepřečtené knihy, ale neodolám a do re-readingu se pustím.

VAMPÝRSKÁ AKADMIE


Další z mých milovaných sérii, ke kterým jsem se poprvé dostala na střední škole. V té době byl boom knih s upíry a tahle série pro mě byla, a stále je, ze všech upířin tou nejlepší. A Káťa z instagramu sberatelka.knih pořádá od ledna společné čtení, a já už se neskutečně těším, až začneme.

DVORY


Další z re-readingů, u kterého mám letos první díl také za sebou. Nevybírám si zrovna tenké knihy, ale při každém dalším čtení si všímám věcí, které mi dříve mohly uniknout a to mám na opakovaném čtení rád.

HOBIT A PÁN PRSTENŮ


Hobita i Pána prstenů jsem četla ještě na základní škole a knihy si popravdě už vůbec nepamatuji. Tady je re-reading opravdu potřeba, a v plánu mám přečíst i jiné knihy ze Středozemě.

HUNGER GAMES


Už je to snad tři roky od doby, kdy jsem od kamarádky dostala komplet trilogii Hunger games. Od té doby plánuji re-reading. Myslím, že už je vážně nejvyšší čas se na něj vrhnout. 

Na jaké re-readingy se chystáte vy? :) 

4 komentáře:

  1. Taky si říkám, že bych znovu přečetl Hobita a Pána prstenů. Snad aspoň na toho Hobita bych si mohl najít čas. Hry o trůny a dalších dvou pokračování jsem se zbavil, protože si chci pořídit nové vydání od Arga. Takže pak se do toho pustím znovu. To od Kinga jsem už četl, ale Zelená míle by bylo první čtení. ZM jsem zatím viděl jen ten film. Hunger games už asi znovu číst nebudu.

    OdpovědětVymazat
  2. Píseň ledu a ohně jsem zvládla přečíst zatím dva díly a do dalších se mi zatím moc nechce. Ani ne proto, že by mě kniha nebavila, ona je úžasná, ale nechce se mi rozečítat sérii a pak čekat několik let na pokračování. Zvlášť u takhle komplikovaného příběhu, kde se člověku detaily snadno vykouří z hlavy. Pořád s nadějí čekám, až vyjde aspoň šestý díl, aby mi to dalo nový impuls ke čtení, nicméně Martinovým slibům už nevěřím, vzhledem k tomu, že je rok za rokem mění.

    OdpovědětVymazat
  3. Já se chystám na re-reading VA, který jsi tu zmínila. Nemůžu se dočkat! A přemýšlím i o Písně ledu a ohně a o Hunger Games. Akorát nevím, kdy to vše stihnu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem zvědavá, kdy všechny ty knihy přečtu. :D

      Vymazat

Za komentáře děkuji, jsem ráda za každou vaši odezvu :)