pondělí 25. listopadu 2019

Labyrint u mrtvého ženicha-recenze


 Když jsem byla mladší, snad nejraději jsem čela dobrodružné knihy ve stylu Správné pětky a podobné. A proto, když se mi ve spolupráci Fantom print naskytla možnost přečíst si Labyrint u mrtvého ženicha, neváhala jsem a knihu si vybrala na zrecenzování. Ke čtení mě nalákalo především prostředí, ve kterém se odehrává většina děje. Prostředí katakomb a hřbitova je zde vykresleno způsobem, který čtenáře láká do knihy vstoupit a prozkoumávat podzemí spolu s hlavními hrdiny. Tajemné chodby kláštereckých katakomb , plné spletitých cest, ve kterých člověk snadno zabloudí, se zdá jako ideální místo pro plán místní skupinky dětí, říkajících si Zrůdičky.

Gustav Toman, vůdce místní mafie, s pomocí svých poskoků vymahačů rodičům Zrůdiček neustále ztrpčuje život a děti se proto rozhodnou vzít věci do vlastních rukou. Malý, ale vychytralý chlapec Igy, vymyslí plán, díky kterému naláká vymahače do podzemí. Místní legenda praví, že v katakombách žijí i upíři a cílem dětí je nepřátele jejich rodičů vystrašit natolik, aby místní nechali v klidu žít. Zrůdičky postupně zjišťují, že katakomb nejsou jen obyčejným labyrintem chodeb, ale že se v Klášterku se dějí věci, o jakých jeho obyvatelé nemají ani tušení. 

Labyrint u mrtvého ženicha bych doporučila především mladším čtenářům, kteří mají rádi dobrodružné knihy. Pro mě bylo čtení takovým návratem do dětství, mé dvanáctileté já by bylo nadšené. První polovinu knih jsem si opravdu užila, prozkoumávání podzemí spolu s dětmi a plán, jak vyzrát na mafii mě bavilo. Postupně se však děj začal ubírat směrem, který mi příliš neseděl. Místy mě mátlo skákání z jedné krátké kapitoly na druhou, s množstvím postav se v ději čtenář snadno ztratí. A myšlenkové pochody jedné z dospělých postav se do knih, jako je Labyrint, zkrátka nehodí. 

Autorka má čtivý styl psaní, stránky vám mizí před očima a mladším čtenářům můžu knihu doporučit. Z vývoje děje a rozuzlení jsem nadšená nebyla, přesto jsem si většinu čtení užila a vrátila se tak na chvíli do dětských let. Jen některá přepsaná slova, jako týví, vyloženě bila do očí. 

Jana Rečková patří mezi autor české sci-fi a fantasy, na svém kontě má přes 200 povídek a nemálo knih. Během svého života také získala několik ocenění. V roce 2018 však tato spisovatelka a doktorka bohužel podlehla rakovině, se kterou dlouho bojovala.

Hodnocení:3,4/5*

Ve spolupráci s nakladatelstvím Fantom print. Knihu můžete koupit zde
  



1 komentář:

  1. Na knihu jsi mě nenalákala, ale hezky jsi popsala plusy i mínusy příběhu :)

    OdpovědětVymazat

Za komentáře děkuji, jsem ráda za každou vaši odezvu :)