úterý 23. října 2018

Falešný polibek-recenze

Kvůli uzavření spojenectví mezi dvěma královstvími je morrighanská První dcera, princezna Lia, povinována vzít si prince Dalbrecku. Prince nikdy neviděla, nic o něm neví a o svatbu s cizincem nestojí. Spolu se svou komornou a zároveň i přítelkyní Pauline z Morrighanu uteče k Paulinině tetě Berdi, do vesnice Terravin. Chce tady začít nový život, který bude žit podle sebe, ne podle někoho jiného. Společně s Pauline pomáhají Berdi s obsluhou jejího hostince, a zvykají si na život ve zcela jiném, než královském prostředí. Věci se však zkomplikují. Dalbrecký princ je připraven princeznu najít, není ovšem jediný. Za princeznou je vyslán také vrah ze země Vendy, který má jediný úkol-zabít ji.




Ze začátku jsem se do Falešného polibku vůbec nedokázala začít. Po přibližně padesáti stránkách se mé pocity z knihy zcela změnily a neuvěřitelně mě další čtení pohltilo. Autorka nechává čtenáře tápat, kdo je princ a kdo je vrah, není to jasně dané. Sotva jsem si začínala myslet, že vím, kdo je kdo, stalo se něco, co mi mé tvrzení vyvrátilo. Můj prvotní odhad byl nakonec ten špatný, prince jsem tipovala na vraha a naopak. Opravdu těžce se odhaduje, komu patří jaká role, a to mě na celé knize bavilo nejvíc. To napětí, skryté narážky, které jsem neodhalila. S každou další stranou odkrýváte střípky životů obou mužů, které vás však více matou, než ujišťují o skutečnosti. Odhalení přišlo na můj vkus příliš brzy, což mě trochu mrzelo, ale čtivosti to knize neubralo.

Najdu tě...
Ať už jsi sebedál...

Hlavní hrdinka Lia mi byla už od začátku sympatická. Chápu, že si někdo může říct, že jen utekla od svých povinností, ale mě se na ni líbilo, že si nenechá jen tak něco líbit a chce si svůj život žít podle sebe, a ne tak, jak jí to určí ostatní. I přesto, že je princezna, nezdráhá se chopit se práce a je odhodlaná si za svými cíli a sny.

Falešný polibek také nebyl ušetřen již tak typického milostného trojúhelníku. Není ničím překvapivým, ale kdyby se v této fantasy trilogii projevil vztah hlavní hrdinky až v dalších dílech, kniha by se mi líbila ještě o něco víc.

Vzhledu knihy nemám co vytknout. Obálka je nádherná, nechybí také mapa celé říše. Jednotlivé kapitoly jsou krátké, pěkně označené, a děj vidíme ze tří pohledů, Lii, prince i vraha. Ke konci také najdeme kapitolu s Pauline. Celou knihu doplňují odstavce z knih Předků.

Z beder Morrighaniných
ze sklíčenosti a prázdnoty
z piklů vládců
z ibav královny
se zrodí naděje.

Falešný polibek je fantasy plná zajímavých postav, která vás donutí přemýšlet nad jejich životy, udržuje vás v napětí, když se snažíte odhalit neznáme, a zaručuje čtivost. A pokud stejně jako já na začátku váháte, zda je kniha skutečně to pravé pro vás, překonejte začátek, protože postupně se začtete, stejně jako já. 

Hodnocení 4/5

2 komentáře:

  1. tuhle serii jsem cetla a mam ji moc rada xD

    OdpovědětVymazat
  2. Toto je jedna z mých oblíbených sérií a ačkoliv obsahuje milostný trojúhelník, je skvěle zpracovaná :-) Dvojku jsem četla a ta byla prostě výplňková.. Musím si najít čas na trojku :-)

    OdpovědětVymazat

Za komentáře děkuji, jsem ráda za každou vaši odezvu :)