pondělí 4. června 2018

Renegáti-recenze

Láká vás svět superhrdinů s úžasnými schopnostmi? V tom případě je tahle kniha určená přímo vám. Marissa Mayer čtenáře vtáhne do světa, ve kterém na jedné straně stojí vládnoucí renegáti, a na straně druhé skrývající se anarchisté. Co kdybyste měli možnost cokoli, co nakreslíte, proměnit ve skutečné? Nepotřebovali jste spánek nebo si pamatovali všechno, co přečtete?

Hlavní hrdinka Nova renegáty nenávidí, a je ochotna udělat cokoli, aby spolu s ostatními zbývajícími anarchisty jejich vládu svrhla. Nova se dokáže životem probojovat díky své chytrosti, vynalézavosti, utajené identitě a jen tak něco ji nezastaví. I Adrian, který je na straně renegátů a jehož hlavním cílem je ochrana lidí, má své tajemství, o kterém neví ani jeho nejbližší, a tíží ho otázka, zda se prozradit či ne.  Že bude mít některá z postav zrovna v téhle knize dva táty bych nečekala, překvapená jsem však byla jen při první zmínce, po zbytek knihy jsem to už brala jako samozřejmost.

Kdo se ničeho nebojí, nemůže být statečný.

Autorka čtenáři na úvod knihy představí stručnou historii města, ve kterém se celý příběh odehrává, krátký přehled střídání vlády nad městem.

Renegáti jsou moji první přečtenou knihou od Marissy Mayer a sama jsem se přesvědčila o tom, proč ostatní čtenáři její knihy tolik chválí. Marissa píše velice čtivě, ať už je kniha nabitá akcí, nebo je děj klidnější, svým stylem psaní vás donutí hltat každou stránku, u čtení se také zasmějete.

Hlavní zápletka a vyvrcholení celé knihy je předvídatelné, přesto však jsem z knihy nadšená. Během čtení mi stále něco vrtalo hlavou, musela jsem pořád nad něčím přemýšlet. Celá kniha je psaná v er formě, střídají se tu kapitoly s Novou a kapitoly s Adrianem.

V poslední době snad v každé knize, kterou čtu, nacházím překlepy a v Renegátech jich bylo opravdu hodně, což mi trochu vadilo.

Ačkoli renegáti by měli být ti dobří, a anarchisté ti špatní, skutečnost nemusí být taková, jak se zdá. Někteří z renegátů své moci využívají a ne každý z anarchistů má zlé úmysly. Renegáti patří jednoznačně k nejlepším knihám tohoto roku, navzdory předvídatelnému konci potřebujete ihned po přečtení další díl, u kterého doufám, že vyjde co nejdřív.

Hodnocení  5/5