pátek 28. října 2016

Recenze-Laurus (Evgenii Vodolazkin)


Rok vydání 2016
Formát 130x200 mm
Jazyk čeština
Vazba Vázaný
Počet stran 360
EAN: 9788073903466
Původní název:Laurus

zdroj

14. století, středověká Rus. Malý Arsenij často navštěvuje svého dědečka Kristofora a on ho učí lékařskému umění. Zasvěcuje Arsenije do tajů a léčivých účinku různých rostlin, představuje mu, jak odstranit všelijaké nemoci. Arsenij pomáhá Kristoforovi s léčením nemocných a později po dědečkovi přebírá jeho úlohu.


 Vše se změní, když potká a po nějaké době ztratí milovanou Ustinu. Stává se jiným člověkem, cestuje a mlčky léčí. Hledá cestu za odpuštěním, za spasením, Ustině stále vypráví, co se kolem něj děje.

V knize není označená přímá řeč, avšak je psána takovým stylem, že to čtenáři nepřijde zvláštní a dobře pozná, kdy která postava mluví.

Objevují se zde různé části psané zřejmě v ruském jazyce, a ačkoli se to k některým částem v knize hodí, ve větší části případů se mi špatně četly, ale naštěstí tak byl vždy psaný jen krátký odstavec, či věta.


Pokud hledáte oddechovou četbu, do Laura se nepouštějte. Kniha je náročnější na čtení, je prostoupena náboženstvím, není to kniha na odpočinek.  

Kniha je rozdělena do několika částí, měla jsem pocit, jako bych četla několik částečně odlišných knih. Nejlépe se mi četla první část o dětství, vyrůstání, a část, ve které Arsenij podstoupil cestu do Jeruzaléma. Kapitoly mezi nimi pro mě byly náročnější, musela jsem je číst s přestávkami, a déle nad nimi přemýšlet.

Laurus je kniha o síle lásky, o životní víře, síle lidské mysli. Arsenij postupně získává stále větší sílu, léčí především pomocí víry, pomocí jeho vnitřní síly, pomáhá lidem pochopit, jak změnit své myšlenky, aby jim pomohly se uzdravit.

Dle mého názoru se kniha, jakou Laurus je, často nevidí, Já osobně jsem nikdy nic podobného nečetla, mezi fantasy literaturou, sci-fi, detektivkami a jim podobnými je Laurus něco zcela jiného. Nejsem typ člověka, který by tento typ literatury vyhledával, ale jsem ráda, že jsem si knihu přečetla. Pokud rádi zkoušíte neobvyklé typy knih jako já, měli byste si Laurus přečíst.

                                                         Hodnocení 3,5/5
Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Omega a knihkupectví Dobrovský.
Knihu můžete objednat Zde

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za komentáře děkuji, jsem ráda za každou vaši odezvu :)