středa 9. listopadu 2016

Knižní přírůstky září-říjen

Některé z nových knih už jsem přidávala ke konci září, a teď se můžete podívat, které další knížky mi přibyly do knihovničky.


První dvě knížky jsou Spolubydlící a Psycho. Kamarádka si objednávala, a psala mi, jestli také něco nechci a já využila dobrých cen, a vybrala si tyhle dvě knížky. Spolubydlící jsem viděla zatím film, a zajímá mě, jaký bude rozdíl mezi filmem a knihou a Psycho-to je prostě Psycho :) 


Že někdo vypadá jako šedá myška, ještě neznamená, že nám neudělá ze života peklo.

Hledání nového spolubydlícího je pokaždé krok do neznáma. Jenomže Allie Jonesová nemá jinou možnost. Vyhodila z bytu bývalého přítele Sama, protože jí byl nevěrný, a teď potřebuje, aby se s ní někdo podělil o nájem.

Hedra Carlsonová jí připadá jako sázka na jistotu. Stydlivá šedá myška určitě nebude pouštět hlasitou muziku a nechávat na podlaze špinavé ponožky.

A přece je na Hedře cosi divného. Nepokrytě Alii závidí, jak vypadá a jaký vede život. A pak začnou ty obscénní telefonáty – Allie netuší, kdo jí volá, ale on zná její jméno. Potom se jí ztratí kreditní karty. A nakonec ke svému zděšení zjistí, že Hedřin šatník má naprosto stejný obsah jako ten její.

Allie o tom nemá ani tušení, ale její unylá spolubydlící se s ní zdaleka nedělí jen o nájem. Krvavá noční můra právě začíná..


Klasický thriller, jenž proslavil Alfred Hitchcock svým filmem, začíná nevinně, když Mary Craneová v bouři narazí na Batesův motel, jehož majitel vypadá příjemně, ale pak se seznámí s jeho matkou a začíná noční můra.


Harryho jsem si objednala hned, jak byla možnost, a den po vydání jsem si ho vyzvedla a ještě ten samý den přečetla. Není to jako předešlé díly, ale s tím jsem počítala, některé věci jsou celkem nepravděpodobné, ale pořád je to Harry, a jsem ráda, že jsem si knihu koupila, a stejně jako ostatní díly si i ten nový ještě někdy přečtu. Harryho budu číst asi pořád :) 


Speciální vydání pracovního scénáře.
Harry Potter to nikdy neměl snadné a teď, jako přepracovaný zaměstnanec Ministerstva kouzel, manžel a otec tří školáků, to má ještě těžší.
Potýká se s minulostí, která nechce zůstat tam, kam patří, a jeho nejmladší syn Albus se mezitím musí prát s tíhou rodinného dědictví, o které nikdy nestál. Minulost a současnost se čím dál hrozivěji prolínají a otec i syn zjišťují nepříjemnou pravdu: temnota někdy vyvěrá z nečekaných míst. 
Divadelní hru Harry Potter a prokleté dítě na námět J.K. Rowlingové, Johna Tiffanyho a Jacka Thornea napsal Jack Thorne. Je osmým příběhem ze série o Harrym Potterovi a zároveň prvním, který se oficiálně dočkal divadelního zpracování


Laurus mi přišel jako recenzní výtisk od nakladatelství Omega. Recenzi si můžete přečíst zde



Svůj druhý román Jevgenij Vodolazkin zasadil do prostředí Rusi patnáctého století sužované morem. Hlavním hrdinou románu je středověký lékař, resp. léčitel, který za pomoci bylin a jiných přírodních produktů zachraňuje životy druhých. Když však během porodu nedokáže zachránit svou milovanou Ustinu, rozhodne se opustit svoji vesnici, svůj dům, změnit si jméno a jako poutník se vydá na cestu za vykoupením. Cestuje po Evropě a všude využívá svých léčitelských schopností. Jeho talent mu umožňuje doslova spasit životy lidí nakažených morem, zacelovat nejrůznější poranění a čím více se pro druhé obětuje, tím silnější je jeho dar. Když však konečně doputuje až do Jeruzaléma, zjišťuje, že ten nejtěžší úkol jej teprve čeká.
Laurus je postavem na věčných tématech – víře, lásce, ztrátě a sebeobětování. Střídáním jazykových rovin (od středověké až k moderní ruštině) se autorovi daří tento pocit věčnosti přenést i na čtenáře. 


Poslední dvě knížk jsou objednávkou z knižního klubu. Pátý díl Sukuby od Richelle Mead(poslední díl musím dokoupit, byl vyprodaný), a jeden ze tří zbývajících dílů Upířích deníků, které mi ještě chybí, čtrnáctý díl. 


Georgina Kincaidová má záviděníhodné schopnosti: je nesmrtelná, svede každého muže, o kterého stojí, může měnit podobu a umí nosit tak vysoké podpatky, že by se na nich běžný smrtelník zabil. Tohle všechno je pro ni hračka. Ovšem sledovat přípravy na svatbu bývalého přítele, to je úplně něco jiného. Georgina se nedokáže rozhodnout, co je pro ni vlastně horší: jestli to, že si Seth bere jinou ženu, anebo to, že si musí sehnat nové šaty na svatbu. Ještě že ji od těchto příšerných starostí rozptyluje nový spolubydlící, nefil Roman, z něhož sex-appeal přímo prýští. A pak je tady Simone, nová sukuba ve městě, která se až podezřele zajímá o Setha Mortensena. Největší nebezpečí ovšem číhá přímo v Georginině hlavě. Stále častěji slýchá vábení jakési záhadné síly, která ji láká… pravděpodobně do záhuby. A Georgina ví, že je příliš slabá, než aby dokázala dlouho odolávat…


Nejhrozivější z Prvorozených upírů Klaus byl přivolán z temnoty a začíná šířit zkázu v kampusu školy. Elena se společně s ostatními pouští do nerovného boje. Klaus se jí a Stefanovi chce mstít za to, že se ho pokusili již dříve zničit. Podaří se zlo porazit jednou provždy? Co když se najednou objeví Stefanova první láska Katherine?


Jaké knížky jste si v poslední dobe koupili vy? :) 


8 komentářů:

  1. Psycho a Spolubydlící můžu vřele doporučit :-) a závidím Harryho :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se mám na co těšit, jsem zvědavá, jaké budou :)

      Vymazat
  2. Psycho musím mít, dělám si na něho zálusk delší dobu :D
    Nicméně spolubydlící mám doba, ale řekni mi jak se jmenuje tem film? JÁ JEN , ABYCH POROVNALA knihu :D
    Katy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jmenuje se stejne jako kniha, ale asi tam budou rozdily.Nevim,jestli je kniha take ze skolniho prostredi? No me asi jest chvili potrva nez se k temhle kniham.dostanu :-D

      Vymazat
  3. Spolubydlící ma hneď zaujala. HP a prekliate dieťa si chcem tiež prečítať, ešte som sa k tomu akosi nedostala. A takisto mi treba dokúpiť posledné dva diely Sukuby od Richelle Mead. :)

    elizsilence.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak at se na Harryho brzo dostanes :) a Sukubu snad obe sezeneme :)

      Vymazat
  4. Jééé, tu Spolubydlící jsem dostala k Vánocům snad minulý rok a strašně se mi kniha líbila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem zvědavá, jestli se mi také bude tak líbit :)

      Vymazat

Za komentáře děkuji, jsem ráda za každou vaši odezvu :)