sobota 4. února 2017

Přečteno - Prosinec 2016

Během prosince jsem marodila, a přečetla jsem více knih, než v předchozích měsících. Mohlo by jich být i víc, ale k tomu se snad dostanu v dalších měsících. Celkem jsem tedy přečetla pět knih. 

 Od začátku knihy jsem čekala, kdy mě pořádně pohltí, kdy se od ní nebudu moc odtrhnout, vzhledem k názorům ostatních čtenářů .Četla se mi dobře, napsaná je dobře,ale chybělo mi tam něco, co by mě více vtáhlo do děje.To prišlo až v posledních asi sedmdesáti stránkách, to jsem musela číst dál a dál, tam mě kniha chytila opravdu hodně. Jsem ráda, že jsem si tuto knihu, zařazenou na školách jako povinná četba přečetla. Číst ji dříve, asi by mě nezaujala, ale teď jsem ráda, že jsem ji četla. 

1984 (v anglickém originále vypsáno slovy Nineteen Eighty-Four) je významný antiutopický román anglického spisovatele George Orwella z roku 1949. Popisuje svět, v němž vládne absolutní totalita a podporuje ji permanentní válka. Cokoli proti kolektivnímu myšlení Strany je krutě trestáno, lidská individualita se stává zločinem. Z tohoto díla pochází známý výrok "Velký bratr tě sleduje!"
                                                                     4/5




Kniha se mi četla strašně dobře. Dobře se mi čte, když je kniha psaná formou dopisů nebo deníků, možná proto, že si deník sama píšu, a styl psaní mi trochu připomínal ten styl, kterým jsem dřív deník psala já.Takže za mě skvělá knížka. Recenze zde

Když člověk stojí v koutě, může si všimnout spousty úžasných věcí. Ale pak přijde chvíle, kdy je třeba vykročit na parket a začít opravdu žít. Strhujícímu románu Stephena Chboskeho o dilematu mezi nečinností a touhou se dostalo nadšeného přijetí, vyvolal polemiku a získal miliony oddaných čtenářů. Příběh o dospívání na střední škole, který Charlie vypráví v dopisech, je otevřenější a důvěrnější než leckterý deník, zároveň vtipný i sžíravý. Nevíme, kde Charlie bydlí, ani komu píše – máme jen slova, o která se rozhodl podělit. Zmítán touhou žít svůj vlastní život i touhou vymanit se z role, která mu připadla, prozkoumává dosud neznámé území. Před ním se otvírá svět prvních lásek, rodinných dramat i nových přátelství. Svět sexu, drog a Rocky Horror Picture Show, kde klíčem ke štěstí může být například ta správná píseň, díky níž se můžete řítit tunelem a cítit se nekonečně. V Charliem se autorovi podařilo stvořit vypravěče, který vás uhrane a přenese zpět do divokých a intenzivně prožívaných dní na prahu dospělosti, kdy se život podobal jízdě na horské dráze.
5/5


Souad vyrůstala v jordánské vesnici, kde panují doslova středověké poměry a v rodině má hlavní slovo otec. Ženy platí za méně než dobytek, jsou denně bity pro sebemenší maličkost, nemají nárok na vlastní názor, na vzdělání, na jediné slovo. Mohou pouze sloužit a být absolutně poslušné. A pokud se jen podívají na cizího muže, vyřknou nad sebou ortel smrti. Souad tento řád porušila: zamilovala se. Její štěstí však netrvalo dlouho, a když otěhotněla, mladík ji opustil. Dívka těhotenství tajila, protože věděla, co ji čeká. Sama zažila, jak byla z důvodu "cti" zavražděna její sestra. Nakonec rodina rozhodla - děvče se nemůže vdát, je bezcenné, proto je třeba ho odstranit. Úkolu se ujal švagr, který měl popravu provést. Když nazítří prala Souad na dvoře rodného domu prádlo, polil ji benzinem a škrtl zápalkou. Jenže dívka přežila. Ocitla se v nemocnici, ale lékaři i ošetřovatelky ji zanechali jejímu osudu, proto pomalu umírala. Nakonec se však přece jen dočkala pomoci: o její případ se začala zajímat pracovnice humanitární organizace, která ji po nekonečných peripetiích odvezla do Švýcarska. Po mnoha operacích a dlouhém léčení se Souad naučila znovu žít. Dokonce založila i rodinu. Nyní, po dvaceti letech, se rozhodla o svých zážitcích napsat. Nikoho neodsuzuje, uvědomuje si, že takový je prostě život tamějších lidí, kteří nepoznali nic jiného. Chápe, že matka vraždí své dcery, chápe, že její bratr zavraždil sestru, dlouho měla pocit, že i její "trest" byl zasloužený. Tato kniha je burcující výpovědí ženy, která se rozhodla porušit tabu nesnesitelného mlčení a promluvit za všechny, které podobné svědectví už vydat nemohou
5/5



Zvláštní kniha, ale zvláštní dobrým způsobem. Nenapadlo by mě, že konec bude takový, jaký byl, u téhle knihy mě nenapadalo žádné rozuzlení, to jsem zjistila, až když jsem si ho přečetla.

Přečtěte si to. A jestli se Vás někdo zeptá, jak to skončí, prostě LŽETE!
Báječná rodina Sinclairových.
Soukromý ostrov.
Velice bystrá dívka, se kterou je něco v nepořádku.
Skupina čtyř přátel - lhářů-, jejichž přátelství začne být destruktivní.
Revoluce. Nehoda. Tajemství.
Lži a další lži.
Pravá láska.
Pravda.
Moderní sofistikovaný thriller od držitelky Printz Award a finalistky National Book Award.
4/5



Příjemná vánoční oddechovka, knihu si pořídím do své sbírky, a asi z ní udělám takovou vánoční tradici. 

Obchodník Ebenezer Skruž je lakotný. Vlastně miluje jen jedno - peníze! Hromadí je a škudlí, kde se dá. Ani o Vánocích, svátcích klidu a míru, nedokáže být laskavý a štědrý. Brzy se ale má všechno změnit...
O Štědrém dnu má Skruž podivnou vidinu, ve které ho navštíví jeho zemřelý společník Jakub Marley. Tajemným hlasem mu prozradí, že se mu zjeví tři duchové, kteří starému skrblíkovi pomůžou stát se lepším člověkem, pokud on bude chtít. Ke Skružovi skutečně postupně přijdou záhadní návštěvníci - duch minulých Vánoc, duch letošních Vánoc a duch příštích Vánoc.
Připomenou mu jeho dětství, zavedou ho do chudé rodiny jeho písaře a ukážou mu, jaké štěstí prožívá o svátcích jeho nemajetný synovec se svými dětmi. Poslední duch odhalí obchodníkovi děsivou budoucnost...
Zlému lakomci spadnou klapky z očí a rozhodne se pro zásadní životní změnu..

5/5


4 komentáře:

  1. Vánoční koleda, klasika na vánoce! <3 orwel na mě zatím čeká a ostrov lhářu si chci přečíst ! :)
    Měj se krásně!
    All about Candys life

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím si koledu pořídit :) Ostrov lhářů je dobrý nápad, zas je to uplně jiná knížka, než které jsem zatím četla, nečekala jsem ten závěr :)

      Vymazat
  2. Ten, kdo stojí v koutě je ta nejlepší knížka, jakou jsem kdy četla! Četla jsem ji sice už pár let zpátky, ale byla to nádhera. Moc ráda na ni vzpomínám, protože Charlie je neskutečná postava. Mám doma i anglický vydání a moc se těším, až si ji v originále přečtu.
    1984 jsem začala číst v létě (samozřejmě jen kvůli povinný četbě), ale došla jsem asi na 30. stránku, kde jsem skončila a od tý doby jsem na knihu nesáhla. Vůbec mě to nebavilo a hrozně se to táhlo :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem nejdřív viděla film(Charlieho malá tajemství), a dokud neřekli na začátku název Ten kdo stojí v koutě, nevěděla jsem, že je to podlé této knihy. A jak jsem to zjistila, hned jsem si rezervovala knihu. :) Kdybych četla 1984 dřív, tak bych se asi taky nemohla začíst, ale takhle jsem ráda, že jsem knihu četla. On je lepší ten konec, než ten začátek, nejdřív jsem se také nemohla pořádně začíst.

      Vymazat

Za komentáře děkuji, jsem ráda za každou vaši odezvu :)