úterý 17. dubna 2018

Maskované město-recenze

Maskované město je druhým dílem z fantasy série Neviditelná knihovna. Narozdíl od prvního dílu, kdy hlavní roli hrála ukradená kniha, a dozvěděli jsme se o fungování knihovny, v Maskovaném městě je cílem a hlavní zápletkou osvobodit ze zajetí draka Kaie, se kterým jsme byli seznámeni již v prvním díle.

Na knize mě na první pohled zaujala obálka, která je jednoduchá, ale přesto velice povedená. Ohraničení s vyvedenými ornamenty, a nádherně zdůrazněný nápis. Zdála se mi povědomá, ale až když jsem knihu měla doma, uvědomila jsem si, že držím již druhý díl této série, obě obálky k sobě hezky ladí.

Podle mého názoru je tento díl nabitější dějem i akcí více, než předchozí. Irene, která konečně získala stálou práci mimo knihovnu, kde se mohla usadit déle, než na jeden úkol, a spravuje svět viktoriánského Londýna, je vytržena ze své nové části života, a vydává se na záchranu Kaie. Irene je ochotna udělat cokoli, aby Kaie získala zpátky dřív, než jeho únos způsobí začátek války, která by měla pro lidstvo a mnohé alternativní světy nedozírné následky. Dokonce i spolupracovat s nepřítelem. Někdy i nepřátelé mohou spolupracovat, pokud mají společného nepřítele.

,,Připomněla jsi mi, že jsi zodpovědná za Kaie, a všechno, co k tou patří. Ráda bych ti připomněla, že já sem zodpovědná za tebe. Obě víme, že se vrháš do nebezpečí. Prosím, buď opatrná."

Knihovníci a draci nejsou jediní, kteří se v díle vyskytují. můžeme se zde setkat také s nebezpečnými fae, celá kniha je prostoupena tajemnou magií, Jazykem, ovládajícím jak neživé věci, tak samotnou mysl lidí.

I přesto, že obvykle mám představivost velmi dobrou, u této knihy mi příliš nešlo představit si vzhled hlavních hrdinů. Irene vidím starší, než ve skutečnosti je, a Kaie si stále představuji jako mladého studenta, více než jako sexy draka. A především, nedokážu si představit ty dva jako pár. Čím je to ovlivněné nevím. Velká část příběhu se odehrává v alternativním světě Benátek, které autorka vykreslila skvěle, město plné masek, gondol, zdánlivě šťastných lidí, kteří jsou ale šťastní proto, že jsou ovlivnění mocnými.

Maskované město je psané er-formou, kapitoly s Irene střídají kapitoly s Kaiem. V úvodu knihy čtenář narazí na Příručku knihovníka v zácviku, k závěru nechybí rozhovor a autorkou a vysvětlivky. I když tato série nebude patřit k mým oblíbeným, pokračování s názvem Hořící stránka si přesto přečtu, abych se dozvěděla, jak bude příběh našich hrdinů pokračovat.

Hodnocení 3,5/5

Za výtisk děkuji nakladatelství Omega. Knihu si můžete koupit zde