pondělí 2. dubna 2018

Bounty-recenze

Co byste dělali, kdyby o vašem životě rozhodovala internetová stránka?




Bounty vás uvede do internetové světa, ve kterém nikdo není v bezpečí, nikdy nevíte kdy se ocitnete na seznamu ohrožených.
Bounty4justice,com, internetová stránka, obsahující seznam osob z celého světa,  kteří  se něčím provinily. Vražda, zpronevěra, podvod, za každý zločin, ať už je více či méně závažný je trestem jedině smrt.  Kdokoli zabije kterýkoli z udaných cílů a nahraje na stránku video s důkazem, které potvrzuje, že čin splnil právě on, bude náležitě odměněn. 

První myšlenkou, po přečtení několika počátečních stránek, byla ta, že bych si Bounty dokázala představit jako film. Bounty poukazuje na nebezpečí internetu, sociálních sítí, rizika zveřejňování osobních údajů, ohrožení od počítačových hackerů. Představuje čtenáři svět, ve kterém může jediný člověk skrze síť ovlivnit celé město, stát. Ukazuje svět, ve kterém skutečně žijeme, kdy technika ovládá životy nás všech. 

V 10:00 EDT, STAV VAŠÍ ODMĚNNY ČINÍ 529 072 dolarů, SOUČASNÝ STAV: vinen

Kniha je psaná v er formě, děj se odehrává hned na několika místech, v různých částech země, každá kapitola nás zavede k jiné z postav. Kapitoly jsou značené neobvykle, čísly, avšak první je označena č. 01.01 a poslední č. 79.01. 

Líbí se mi grafické zpracování knihy, není psaná jako pouhý jednotný text, ale objevují se zde různé e-maily, zprávy, oznamující informace o bounty4justice,  zprávy z médií. 



Bounty rozhodně není kniha pro slabší povahy, především, pokud máte dobrou představivost,a  když knihu čtete, jako byste děj měli před sebou. Autor se nezdráhá detailních popisů násilných činů, podrobně vykresluje každý zločin. 

Jeho tři maskovaní únosci, zcela jasně se jednalo o ženy, ho ubili k smrti palicemi-měl roztříštěná kolena, ramena i lebku a vyplacená odměna byla 458 649 dolarů. 

I přesto, že jsem knihu nepřečetla příliš rychle, jakmile jsem se do ní začetla, jen málo se mi od ní chtělo odtrhávat, nikdy jsem podobnou knihu nečetla.  Autor Michael Byrnes mě přesvědčil, že psát umí, a Bounty rozhodně stojí za přečtení. Nenapadá mě, co bych knize vytkla. 

                                               Hodnocení 5/5

Za knihu děkuji nakladatelství Omega. Knihu si můžete koupit zde

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za komentáře děkuji, jsem ráda za každou vaši odezvu :)