neděle 14. ledna 2018

Blízko obzoru-recenze

Hledáte-li ke čtení oddechovou veselou knihu, Blízko obzoru do ruky nedávejte. Příběh je pravdivou zpovědí samotné autorky Jessicy Koch, a donutí vás přemýšlet, i kdybyste nechtěli.

Jessica Je se svou nejlepší kamarádkou na každoročních Cannstatterských slavnostech, kde se setkávají s partou tří kluků. Jessica nepočítá s tím, že by se s nimi ještě někdy znovu viděly, ale opak je pravdou a jeden z nich, Danny, zásadně změní celý její život.

,,Kdo mě má rád, říká mi Danny," pokračoval. ,,A kdo tě rád nemá?" Na zlomek vteřiny jsem ho rozhodila, ale okamžitě se zas chytil. ,,Všichni mě mají rádi!" odpověděl  na rtech se mu rozzářil úsměv, který byl tak krásný, že jsem na něj akorát mlčky zírala.

Blízko obzoru je knihou, ve které se čtenář setká s mnoha problémy lidské společnosti, ať už je to šikana, drogová závislost či zneužívání a týrání. Ve světě je tolik zneužívaných a znásilňovaných lidí, a v mnoha případech s tím nikdo nic neudělá, ani se nesnaží, zneužívaní se často bojí něco říct. A stává se také, že i když o tom ví jejich příbuzní a blízcí, jsou k tomu co se děje lhostejní.

Jessica sama drogám nepropadla, ale s drogovým světem měla i přesto několik zkušeností. Viděla, jakých činů jsou lidé kvůli drogám schopni, jak se člověk rychle může stát závislým, především pokud už měl zkušenosti s drogami dřív.

Autorka se ve svém životě nevyhnula ani setkání s krutou a nebezpečnou šikanou. Setkala se s tím, jak lidé dokážou být na někoho zlí jen proto, že je něčím odlišný, i když jim samotným jeho odlišnost nijak neubližuje.

Příběh však není plný pouze negativních věcí. Projevuje se v něm síla přátelství a lásky, důležitou roli zde hraje podpora blízkých a snaha pomoci svým přátelům. Danny je jasným příkladem člověka, který se snaží žit život na plno, i když se s ním nemazlil. A takový by měl být každý z nás. Užívat si život, jak jen to jde, neřešit hlouposti, nepřemýšlet nad starostmi, a vždy se na všem snažit najít něco pozitivního, a nehledat to negativní. Uvědomit si, že i když máme nějaké problémy, můžeme se snažit, aby bylo zase lépe, a i když se nám zdá, že náš stav je neřešitelný, vytěžit maximum z nějaké dobré věci, stejně jako Danny.

Jessica mi ze začátku nebyla moc sympatická, musela jsem si na ní zvyknout, ale později jsem ji začala mít ráda, především proto, že i když se o Dannym dozvěděla pravdu, neopustila ho.  Za několik let musela kvůli vztahu s Dannym dospět, stát se z dívky, která řešila nepříliš důležité problémy v ženu, která se potýkala se situacemi daleko závažnějšími , než na které byla dřív zvyklá.

Celá kniha je rozdělena pomocí jednotlivých období, označených měsícem a rokem, ve kterých se Jessice jednotlivé události staly.

V tu chvíli jsem si uvědomila, jak moc se mi v posledních měsících změnil život. Už jsem si ani nevzpomínala na dobu, kdy jsem si dělala vážné starosti o to, kdo v tomto domě platí nájem a kdo elektřinu.

Od doby co jsem četla knihu Než jsem tě poznala, mě žádný příběh tolik nedostal, až doteď. Je to šílené, jak jsou někteří lidé zlí, krutí, necitelní. Blízko obzoru je neskutečně silná kniha, kterou jsem nedokázala přestat číst i v pozdních nočních hodinách a musela jsem číst pořád dál. Příběh Dannyho a Jessicy vás zasáhne, uvědomíte si, že byste si měli užívat a vážit každého dne. Nedokázala jsem udržet oči suché, během čtení mi neukápla jedna slza, ale hned několikrát celý proud slz. Tuhle knihu by si měl přečíst každý, doporučuji jí všem.

Hodnocení 5/5

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Omega . Knihu můžete koupit Zde . A její koupě za to stojí.